کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم:

هیچگونه میوه آلوده وارد قم نشده است

خبرگزاری فارس , 2 آذر 1390 ساعت 10:09

قم نیوز: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: هیچگونه میوه آلوده به استان قم وارد نشده است و تمام میوه‌های وارداتی از نظر سلامت مورد آزمایش دقیق قرار گرفته‌اند.


به گزارش قم نیوز، امیر محمدی‌چهر در پاسخ به شایعاتی مبنی بر ترانزیت پرتقال‌های آلوده به کشور اظهار کرد: میوه‌های آلوده به قم نرسیده است و با توجه به اینکه واردات میوه توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد اما از نظارت دقیقی بر نحوه فعالیت این بخش اعمال می‌شود.

وی افزود: میوه‌های وارداتی ابتدا قرنطینه و سپس مورد آزمایش قرار می‌گیرند و اجازه ورود میوه‌های آلوده به داخل کشور داده نمی‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت‌،‌ معدن و تجارت اداره‌کل حفظ نباتات کشور را مسئول آزمایش و تشخیص سلامت نباتات عنوان کرد و گفت: با نظارت و آزمایش‌های دقیقی که صورت می‌گیرد هیچ فرد و یا گروهی اجازه ورود میوه به صورت غیرمجاز در کشور را نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: قبل از اینکه میوه‌های وارداتی توسط بخش خصوصی به داخل کشور ترانزیت شود، میوه‌ها مورد آزمایش قرار گرفته و سپس اجازه ورود به میدان‌های سراسر کشور به آنها داده می‌شود.

محمدی‌چهر بیان کرد: هیچگونه میوه آلوده به استان قم وارد نشده است و تمام میوه‌های وارداتی از نظر سلامت مورد آزمایش دقیق قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 1853

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1853/هیچگونه-میوه-آلوده-وارد-قم-نشده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir