کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممنوعیت تبلیغات محیطی کالاهای تولید داخل با اسامی بیگانه

خبرگزاری فارس , 26 خرداد 1393 ساعت 10:28

قم نیوز: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ممنوعیت اکران طرح‌های تبلیغات محیطی مربوط به کالاهای تولید داخل با استفاده از اسامی بیگانه خبر داد.


به گزارش قم نیوز، مهدی توکلیان گفت: نظر به گزارش‌های رسیده مبنی بر اکران طرح‌های تبلیغات محیطی مربوط به کالاهای تولید داخل که برخلاف قوانین مربوطه از اسامی بیگانه استفاده کرده‌اند؛ باتوجه به تکالیف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص پاسداشت خط و زبان فارسی و مستند به قانون اجرای ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و نیز مصوبه سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی جلسه ۱۹۸ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، انجام این گونه تبلیغات خلاف مقررات و موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: از تاریخ این ابلاغ ترتیبی اتخاذ شده است تا از صدور هرگونه مجوز تبلیغات برای کالاهای مذکور خودداری و نسبت به جمع‌آوری تبلیغات آنها نیز اقدامات لازم صورت بگیرد؛ ضمن اینکه در مراحل بعد صدور مجوز منوط به کسب استعلام برای نام تجاری از مرجع مربوطه (فرهنگستان زبان و ادب فارسی) خواهد بود.

توکلیان تاکید کرد: با کانون‌های آگهی تبلیغاتی که بدون اخذ مجوز لازم اقدام به اجرای طرح‌های ذکر شده کنند برخورد قانونی مطابق مقررات به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 24494

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/24494/ممنوعیت-تبلیغات-محیطی-کالاهای-تولید-داخل-اسامی-بیگانه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir