دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 24494

ممنوعیت تبلیغات محیطی کالاهای تولید داخل با اسامی بیگانه

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ممنوعیت اکران طرح‌های تبلیغات محیطی مربوط به کالاهای تولید داخل با استفاده از اسامی بیگانه خبر داد.
ممنوعیت تبلیغات محیطی کالاهای تولید داخل با اسامی بیگانه
به گزارش قم نیوز، مهدی توکلیان گفت: نظر به گزارش‌های رسیده مبنی بر اکران طرح‌های تبلیغات محیطی مربوط به کالاهای تولید داخل که برخلاف قوانین مربوطه از اسامی بیگانه استفاده کرده‌اند؛ باتوجه به تکالیف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص پاسداشت خط و زبان فارسی و مستند به قانون اجرای ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و نیز مصوبه سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی جلسه ۱۹۸ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، انجام این گونه تبلیغات خلاف مقررات و موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: از تاریخ این ابلاغ ترتیبی اتخاذ شده است تا از صدور هرگونه مجوز تبلیغات برای کالاهای مذکور خودداری و نسبت به جمع‌آوری تبلیغات آنها نیز اقدامات لازم صورت بگیرد؛ ضمن اینکه در مراحل بعد صدور مجوز منوط به کسب استعلام برای نام تجاری از مرجع مربوطه (فرهنگستان زبان و ادب فارسی) خواهد بود.

توکلیان تاکید کرد: با کانون‌های آگهی تبلیغاتی که بدون اخذ مجوز لازم اقدام به اجرای طرح‌های ذکر شده کنند برخورد قانونی مطابق مقررات به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc00qi.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما