کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله علوی گرگانی:

بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز مردم را پرداخت کنند

خبرگزاری تسنیم , 15 مهر 1393 ساعت 13:31

قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: فلسفه تشکیل بانک، اعطای تسهیلات و راحتی کار مردم است نه این‌که سبب دردسر و ناراحتی برای مردم شوند.


به گزارش قم نیوز، آیت الله علوی گرگانی که در دیدار با مدیران بانک ملت قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: پول نقد در خانه نگه داشتن یا به صورت طلا در آوردن آن، آفت است زیرا دچار مشکلات بسیار از جمله سرقت می‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در روایت از معصوم(ع) آمده است که استر ذهبک و ذهابک و مذهبک. معصوم(ع) می‌فرماید که ثروت، مسافرت و محل رفت و آمد و مذهبت را مخفی کن تا مشکلی پیش نیاید.

مبلغ عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آشکار شدن نگهداری ثروت در منزل، به آفت سرقت مبتلا می‌شود و مذهب نیز در صورت آشکار شدن در جای نادرست، مانند منطقه تحت تسلط داعش و تکفیری‌ها، منجر به سر بریده شدن می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر نفس پول انسان را به تباهی می‌اندازد و از این رو، موسساتی مانند بانک‌ها برای نگهداری پول و سپس ارائه تسهیلات تشکیل شدند تا پول مردم در گردش باشد.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: غرض از تشکیل بانک ارائه تسهیلات به مردم و راحت کردن کار ایشان است نه این که سبب دردسر و ایجاد ناراحتی برای مردم شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ضرورت رقابت و ارائه مزایای بیشتر در بانک‌ها به مردم، تصریح کرد: خوب است هر بانکی که ایجاد می‌شود، مزایایی خاصی را برای مردم ایجاد کرد و این مزایا، بیشتر کردن سود بانکی نیست بلکه باید وجوهی برای حل مشکلات بانک داده شود.

آیت الله علوی گرگانی خطاب به مسئولان بانک ملت افزود: امیدوارم تلاش کنید تا رضایت مردم را به دست آورید و به مردم خدمت کنید و در راه کسب رضایت مردم تلاش بیشتری کنید.

انتهای پیام/ 130


کد مطلب: 27116

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/27116/بانک-ها-تسهیلات-مورد-نیاز-مردم-پرداخت-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir