سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 27116
آیت‌الله علوی گرگانی:

بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز مردم را پرداخت کنند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: فلسفه تشکیل بانک، اعطای تسهیلات و راحتی کار مردم است نه این‌که سبب دردسر و ناراحتی برای مردم شوند.
بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز مردم را پرداخت کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله علوی گرگانی که در دیدار با مدیران بانک ملت قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: پول نقد در خانه نگه داشتن یا به صورت طلا در آوردن آن، آفت است زیرا دچار مشکلات بسیار از جمله سرقت می‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در روایت از معصوم(ع) آمده است که استر ذهبک و ذهابک و مذهبک. معصوم(ع) می‌فرماید که ثروت، مسافرت و محل رفت و آمد و مذهبت را مخفی کن تا مشکلی پیش نیاید.

مبلغ عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آشکار شدن نگهداری ثروت در منزل، به آفت سرقت مبتلا می‌شود و مذهب نیز در صورت آشکار شدن در جای نادرست، مانند منطقه تحت تسلط داعش و تکفیری‌ها، منجر به سر بریده شدن می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر نفس پول انسان را به تباهی می‌اندازد و از این رو، موسساتی مانند بانک‌ها برای نگهداری پول و سپس ارائه تسهیلات تشکیل شدند تا پول مردم در گردش باشد.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: غرض از تشکیل بانک ارائه تسهیلات به مردم و راحت کردن کار ایشان است نه این که سبب دردسر و ایجاد ناراحتی برای مردم شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ضرورت رقابت و ارائه مزایای بیشتر در بانک‌ها به مردم، تصریح کرد: خوب است هر بانکی که ایجاد می‌شود، مزایایی خاصی را برای مردم ایجاد کرد و این مزایا، بیشتر کردن سود بانکی نیست بلکه باید وجوهی برای حل مشکلات بانک داده شود.

آیت الله علوی گرگانی خطاب به مسئولان بانک ملت افزود: امیدوارم تلاش کنید تا رضایت مردم را به دست آورید و به مردم خدمت کنید و در راه کسب رضایت مردم تلاش بیشتری کنید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcg3q9x.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما