کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نرخ بیکاری قم 3 درصد کمتر از میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس , 5 دی 1390 ساعت 12:31

قم نیوز: استاندار قم از نرخ 8.3 درصدی بیکاری در استان قم خبر داد که این میزان سه درصد از میانگین کشوری کمتر است.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد‌حسین موسی‌پور صبح امروز در مراسم افتتاحیه کارخانه سیمان نیزار که با حضور ریاست جمهور و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: استان قم در کنار موفقیت‌های مسکن مهر شاهد رشد، توسعه و دستاوردهای ارزشمندی در سایر حوزه از جمله توسعه صنعتی بوده است.

وی ادامه داد: احداث کارخانه فولاد، برنامه‌ریزی نیروگاه هزار مگاواتی، اقدام ساخت کارخانه ۶۰ مگاواتی پنل‌های خورشیدی، ساخت شهرک صنعتی چاپ و نشر، توسعه شهرک صنعتی محمود آباد، احداث شهرک صنایع چوب، برنامه‌ریزی برای اجرای شهرک ۲۰۰ هکتاری الغدیر و‌... نمونه‌هایی از اقداماتی است که مسیر سرمایه‌گذاری را هموار کرده و شاهد سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در سطح استان هستیم.

استاندار قم گفت: یک میلیارد دلار طرح‌های گوناگون در کارگروه‌های استانی مصوب و به بانک صنعت و معدن ارجاع شده است که با پرداخت تسهیلات به موقع شاهد ایجاد و بهره‌برداری طرح‌های اولویت‌دار استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: کارخانه تولید سیمان نیزار با حضور ریاست جمهور و هیئت همراه با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان خاکستری به بهره‌برداری می‌رسد.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: این کارخانه با ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بخش دولتی با اشتغال‌زایی ۲۰۰ شغل به طور مستقیم قادر به تامین تمام سیمان مورد نیاز استان است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ هزار واحد صنعتی در استان مشغول فعالیت هستند و هزار و ۷۶۷ طرح در دست اقدام مجوز ساخت و ساز دریافت کرده‌اند که با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود اشتغال‌زایی بیش از ۵۰ هزار نفر را به همراه داشته باشد.

استاندار قم گفت: توسعه صنعتی، کشاورزی و فعالیت در زمینه گردشگری موجب رونق اقتصادی در استان شده و در تمام شاخص‌های اقتصادی روند رو به رشدی را در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به نرخ بیکاری استان عنوان کرد: در تابستان ۹۰ براساس آمار رسمی، نرخ بیکاری در استان ۸.۳ درصد بوده است که سه درصد از میانگین کشوری کمتر است که با به ثمر رسیدن طرح‌ها و برنامه‌های مختلف این معضل نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 3066

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3066/نرخ-بیکاری-قم-3-درصد-کمتر-میانگین-کشوری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir