دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 3066

نرخ بیکاری قم 3 درصد کمتر از میانگین کشوری است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از نرخ 8.3 درصدی بیکاری در استان قم خبر داد که این میزان سه درصد از میانگین کشوری کمتر است.
نرخ بیکاری قم 3 درصد کمتر از میانگین کشوری است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد‌حسین موسی‌پور صبح امروز در مراسم افتتاحیه کارخانه سیمان نیزار که با حضور ریاست جمهور و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: استان قم در کنار موفقیت‌های مسکن مهر شاهد رشد، توسعه و دستاوردهای ارزشمندی در سایر حوزه از جمله توسعه صنعتی بوده است.

وی ادامه داد: احداث کارخانه فولاد، برنامه‌ریزی نیروگاه هزار مگاواتی، اقدام ساخت کارخانه ۶۰ مگاواتی پنل‌های خورشیدی، ساخت شهرک صنعتی چاپ و نشر، توسعه شهرک صنعتی محمود آباد، احداث شهرک صنایع چوب، برنامه‌ریزی برای اجرای شهرک ۲۰۰ هکتاری الغدیر و‌... نمونه‌هایی از اقداماتی است که مسیر سرمایه‌گذاری را هموار کرده و شاهد سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در سطح استان هستیم.

استاندار قم گفت: یک میلیارد دلار طرح‌های گوناگون در کارگروه‌های استانی مصوب و به بانک صنعت و معدن ارجاع شده است که با پرداخت تسهیلات به موقع شاهد ایجاد و بهره‌برداری طرح‌های اولویت‌دار استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: کارخانه تولید سیمان نیزار با حضور ریاست جمهور و هیئت همراه با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان خاکستری به بهره‌برداری می‌رسد.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: این کارخانه با ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بخش دولتی با اشتغال‌زایی ۲۰۰ شغل به طور مستقیم قادر به تامین تمام سیمان مورد نیاز استان است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ هزار واحد صنعتی در استان مشغول فعالیت هستند و هزار و ۷۶۷ طرح در دست اقدام مجوز ساخت و ساز دریافت کرده‌اند که با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود اشتغال‌زایی بیش از ۵۰ هزار نفر را به همراه داشته باشد.

استاندار قم گفت: توسعه صنعتی، کشاورزی و فعالیت در زمینه گردشگری موجب رونق اقتصادی در استان شده و در تمام شاخص‌های اقتصادی روند رو به رشدی را در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به نرخ بیکاری استان عنوان کرد: در تابستان ۹۰ براساس آمار رسمی، نرخ بیکاری در استان ۸.۳ درصد بوده است که سه درصد از میانگین کشوری کمتر است که با به ثمر رسیدن طرح‌ها و برنامه‌های مختلف این معضل نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.39wrak9z3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما