کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ‌جهاد کشاورزی قم:

قیمت‌گذاری دام ۱۷ استان کشور در قم انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 26 مرداد 1394 ساعت 14:05

قم نگار: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه کشت پسته در قم رواج دارد و رتبه دوم را در کشور از لحاظ کیفیت داریم، گفت: قم در زمینه دامداری ‌توسعه زیادی دارد و ۱۷ استان دام خود را در قم قیمت گذاری می‌کنند.


به گزارش قم نگار، محمدرضا طلایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران اتحادیه‌های سراسری تعاونی کشاورزی و روستایی کشور که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که تنها ۵ درصد از آن در روستا زندگی می‌کنند، اظهار داشت: ۱۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در قم وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به وجود چالش آب در قم افزود: استان قم درصد کمی از اراضی کشور را داراست اما دارای عملکرد تولیدی خوب در زمینه محصولاتی مانند یونجه است.

وی با بیان اینکه کشت پسته در قم رواج دارد و رتبه دوم را در کشور از لحاظ کیفیت داریم، خاطر‌نشان کرد: ‌در زمینه دامداری قم توسعه زیادی دارد و ۱۷ استان دام خود را در قم قیمت گذاری می‌کنند.

طلایی با اشاره به اینکه ۴درصد گوشت، ۲ درصد مرغ و ۷ درصد تخم مرغ کشور در قم تولید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها ۴۵ تعاونی و ۴ اتحادیه در قم وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در هر دوره جهاد کشاورزی از این تشکل‌ها حمایت کرده است، عنوان کرد: دیدگاه ما این گونه ‌است که خدمات سازمان به تشکل و تعاونی‌ها واگذار شود، تشکل‌ها رونق خوبی در استان قم دارند و تشکل‌ها امروز در استان بازرگانی شده است و نهاده‌های بخش کشاورزی به صورت عمده تولید می‌شود.

طلایی خاطرنشان کرد: در دوره جدید وزارت جهاد کشاورزی دیدگاه جدیدی در تشکل‌ها مطرح شد و بر این اساس بود که تشکل‌ها بر اساس تخصص خود به تولید ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه مشکلات ما در بحث زنجیره تولید و مکانیزه شدن کارها در کشاورزی است و بازوی ما برای حل مشکلات تشکل‌ها هستند، بیان کرد: دیدگاه ما این است که بر اساس اهداف وزارت جهاد کشاورزی فعالیت کنیم.

وی افزود: تشکل‌ها در قم صاحب نظران بسیاری دارد و ایده‌های بسیاری در آن‌ها وجود دارد که می‌توانند با هزینه‌های پایین ادراه بسیاری از امور را به عهده بگیرند. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و به رونق برسیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲


کد مطلب: 32044

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/32044/قیمت-گذاری-دام-۱۷-استان-کشور-قم-انجام-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir