دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 32044
رئیس ‌جهاد کشاورزی قم:

قیمت‌گذاری دام ۱۷ استان کشور در قم انجام می‌شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه کشت پسته در قم رواج دارد و رتبه دوم را در کشور از لحاظ کیفیت داریم، گفت: قم در زمینه دامداری ‌توسعه زیادی دارد و ۱۷ استان دام خود را در قم قیمت گذاری می‌کنند.
قیمت‌گذاری دام ۱۷ استان کشور در قم انجام می‌شود
به گزارش قم نگار، محمدرضا طلایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران اتحادیه‌های سراسری تعاونی کشاورزی و روستایی کشور که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که تنها ۵ درصد از آن در روستا زندگی می‌کنند، اظهار داشت: ۱۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در قم وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به وجود چالش آب در قم افزود: استان قم درصد کمی از اراضی کشور را داراست اما دارای عملکرد تولیدی خوب در زمینه محصولاتی مانند یونجه است.

وی با بیان اینکه کشت پسته در قم رواج دارد و رتبه دوم را در کشور از لحاظ کیفیت داریم، خاطر‌نشان کرد: ‌در زمینه دامداری قم توسعه زیادی دارد و ۱۷ استان دام خود را در قم قیمت گذاری می‌کنند.

طلایی با اشاره به اینکه ۴درصد گوشت، ۲ درصد مرغ و ۷ درصد تخم مرغ کشور در قم تولید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها ۴۵ تعاونی و ۴ اتحادیه در قم وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در هر دوره جهاد کشاورزی از این تشکل‌ها حمایت کرده است، عنوان کرد: دیدگاه ما این گونه ‌است که خدمات سازمان به تشکل و تعاونی‌ها واگذار شود، تشکل‌ها رونق خوبی در استان قم دارند و تشکل‌ها امروز در استان بازرگانی شده است و نهاده‌های بخش کشاورزی به صورت عمده تولید می‌شود.

طلایی خاطرنشان کرد: در دوره جدید وزارت جهاد کشاورزی دیدگاه جدیدی در تشکل‌ها مطرح شد و بر این اساس بود که تشکل‌ها بر اساس تخصص خود به تولید ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه مشکلات ما در بحث زنجیره تولید و مکانیزه شدن کارها در کشاورزی است و بازوی ما برای حل مشکلات تشکل‌ها هستند، بیان کرد: دیدگاه ما این است که بر اساس اهداف وزارت جهاد کشاورزی فعالیت کنیم.

وی افزود: تشکل‌ها در قم صاحب نظران بسیاری دارد و ایده‌های بسیاری در آن‌ها وجود دارد که می‌توانند با هزینه‌های پایین ادراه بسیاری از امور را به عهده بگیرند. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و به رونق برسیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc0xq1.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما