کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تامین اجتماعی قم اعلام کرد:

۴۸ درصد بیمه شدگان غیراجباری تامین اجتماعی قم مشمول کمک دولت هستند

قم نگار , 19 آبان 1394 ساعت 9:45

قم نگار: سید مجتبی موسوی در حاشیه دیدار هفتگی با مردم،بیمه شدگان غیراجباری تامین اجتماعی قم در شش ماهه نخست امسال را یکصد و هشت هزار و ۱۴۲ نفر اعلام کرد


به گزارش قم نگار،سید مجتبی موسوی در حاشیه دیدار هفتگی با مردم،بیمه شدگان غیراجباری تامین اجتماعی قم در شش ماهه نخست امسال را یکصد و هشت هزار و ۱۴۲ نفر اعلام کرد و افزود: پنجاه و دو هزار و ۴۵۳ نفر از این تعداد مشمول کمک دولت هستند که ۴۸ درصد بیمه شدگان غیراجباری را شامل می شوند.

وی افزود:هیات وزیران در آئین نامه اجرائی تبصره ۵ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمائی کارگاهها به میزان ۵ نفر کارگر مصوب اردیبشهت سال ۱۳۶۲ خود،معافیت برخی فعالیتهای تولیدی،صنعتی و فنی را از پرداخت سهم بیمه کارفرما ابلاغ کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تصریح کرد:کارفرمایان مشمول این قانون که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند از پرداخت کل حق بیمه سهم کارفرما معاف بوده و پرداخت این رقم به عهده دولت است.

وی خاطرنشان ساخت:کارگاههایی مشمول این قانون هستند که اولا مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و ثانیا فعالیت آنها جنبه تولیدی،صنعتی و فنی داشته باشد.
موسوی تاکید کرد:۳۸ عنوان فعالیت تولیدی،صنعتی و فنی مشمول قانون معافیت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان ۵ نفر کارگر بوده و حق بیمه این گروه از کارگران توسط دولت پرداخت می شود.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 34097

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/34097/۴۸-درصد-بیمه-شدگان-غیراجباری-تامین-اجتماعی-قم-مشمول-کمک-دولت-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir