کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

قانون جدید مشکلات مبارزه با قاچاق را حل می‌کند

خبرگزاری فارس , 27 دی 1390 ساعت 16:47

قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به آخرین وضعیت تصویب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب نهایی این قانون بسیاری از مشکلات کنونی موجود در این حوزه را برطرف خواهد کرد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی انصاری در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: قانون فعلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به ۷۰ سال قبل بوده و تناسبی با نیازها و شرایط روز جامعه ندارد.

وی با قدردانی از اهتمام جدی مسؤلان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در زمینه پیگیری تصویب قانون جدید گفت: خوشبختانه تصویب قانون جدید در اولویت مجلس هشتم قرار داشته و تاکنون ۵۵ ماده از ۷۸ ماده این قانون، بررسی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: قانون جدید، قانونی پیشرفته و با نگاه متناسب با زمان و در نظر گرفتن همه کاستی‌ها و نارسایی‌های قانون فعلی تدوین شده و با تصویب و اجرای نهایی آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های کنونی در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برطرف خواهد شد.

انصاری مقابله و برخورد اصولی با پدیده قاچاق کالا را نیازمند عزم و مشارکت همگانی دانست و گفت: یک یا دو دستگاه به تنهایی قادر به مبارزه ریشه‌ای با این معضل نبوده و باید در این زمینه یک حرکت جمعی و بین بخشی منسجم شکل بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل جدی مجموعه دستگاه‌های دست اندرکار امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های مرتبط همواره باید نسبت به مبارزه با قاچاق حساس بوده و مراقبت‌ها و نظارت‌های لازم نسبت به عملکرد زیر مجموعه خود را داشته باشند.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به اهمیت برخورد با قاچاق کالا، لزوم کنترل و نظارت دقیق و مستمر بر مبادی ورودی و خروجی و گلوگاه‌های مهم استان در بحث قاچاق کالا را خواستار شد.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 3760

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3760/قانون-جدید-مشکلات-مبارزه-قاچاق-حل-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir