کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیچ کتاب ضاله ای در کتابخانه های عمومی وجود ندارد

10 بهمن 1390 ساعت 17:41

قم نیوز: واعظی یادآور شد: امروز با اطمینان می توان گفت که ما کتابی در کتابخانه های عمومی نداریم که به عنوان کتاب ضاله تلقی شوند.


به گزارش قم نیوز: منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی رشد کتاب، کتابخوانی و کتابخانه را در کشور مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در ۵ سال قبل تعداد اعضای کتابخانه های عمومی کمتر از یک میلیون نفر بود و با فعالیت هایی که انجام شد به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار عضو رسید.

مهندس واعظی افزود: تعداد کتابخانه های عمومی هم در سال ۱۳۸۵ ، تعداد ۱۶۰۰ کتابخانه بود که در حال حاضر از ۲۷۶۰ تعداد کتابخانه های عمومی کشور گذشته است.

مهندس واعظی اظهار داشت: یکی دیگر از شاخص ها، سرانه مطالعه در کشور است. در سال ۱۳۵۳، سرانه روزانه ۲ دقیقه بوده و در سال ۷۸ به حدود ۵/۷ دقیقه افزایش یافته و در سال گذشته نزدیک به ۱۹ دقیقه رسید که تقریبا بین ایرانیان رشد ۲ برابری داشته است.

وی ممیزی کتاب را به عنوان یکی از نکات مهم در انتخاب کتاب برای کتابخانه های عمومی دانست و افزود: ۱۸ کارگروه تخصصی به صورت متمرکز در مورد خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: امروز با اطمینان می توان گفت که ما کتابی در کتابخانه های عمومی نداریم که به عنوان کتاب ضاله تلقی شوند.

مهندس واعظی اظهار داشت:کتاب هایی که محتوای دقیق و سالم و در مسیر اهداف دینی و انقلابی داشته باشد، برای کتابخانه های عمومی خریداری می شود.

انتهای پیام/110


کد مطلب: 4122

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/4122/هیچ-کتاب-ضاله-کتابخانه-های-عمومی-وجود-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir