دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 4122

هیچ کتاب ضاله ای در کتابخانه های عمومی وجود ندارد

قم نيوز : قم نیوز: واعظی یادآور شد: امروز با اطمینان می توان گفت که ما کتابی در کتابخانه های عمومی نداریم که به عنوان کتاب ضاله تلقی شوند.
هیچ کتاب ضاله ای در کتابخانه های عمومی وجود ندارد
به گزارش قم نیوز: منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی رشد کتاب، کتابخوانی و کتابخانه را در کشور مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در ۵ سال قبل تعداد اعضای کتابخانه های عمومی کمتر از یک میلیون نفر بود و با فعالیت هایی که انجام شد به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار عضو رسید.

مهندس واعظی افزود: تعداد کتابخانه های عمومی هم در سال ۱۳۸۵ ، تعداد ۱۶۰۰ کتابخانه بود که در حال حاضر از ۲۷۶۰ تعداد کتابخانه های عمومی کشور گذشته است.

مهندس واعظی اظهار داشت: یکی دیگر از شاخص ها، سرانه مطالعه در کشور است. در سال ۱۳۵۳، سرانه روزانه ۲ دقیقه بوده و در سال ۷۸ به حدود ۵/۷ دقیقه افزایش یافته و در سال گذشته نزدیک به ۱۹ دقیقه رسید که تقریبا بین ایرانیان رشد ۲ برابری داشته است.

وی ممیزی کتاب را به عنوان یکی از نکات مهم در انتخاب کتاب برای کتابخانه های عمومی دانست و افزود: ۱۸ کارگروه تخصصی به صورت متمرکز در مورد خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: امروز با اطمینان می توان گفت که ما کتابی در کتابخانه های عمومی نداریم که به عنوان کتاب ضاله تلقی شوند.

مهندس واعظی اظهار داشت:کتاب هایی که محتوای دقیق و سالم و در مسیر اهداف دینی و انقلابی داشته باشد، برای کتابخانه های عمومی خریداری می شود.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdca.unyk49n6u5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما