کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسوول پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی خبر داد:

راه اندازی خانه ریاضی استان قم

خبرگزاری فارس , 12 بهمن 1390 ساعت 12:55

قم نیوز: حسین کرمی از راه‌اندازی خانه ریاضی استان قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حسین کرمی  با اشاره به تعریفی از پژوهش‌سرا اظهار کرد: پژوهش‌سرا مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت آنها با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی، رشد و توسعه توان علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت و تشویق دانش‌آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های علمی و کاربردی از دیگر اهداف پژوهش‌سرا محسوب می‌شود.

کارشناس مسوول پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی فراهم کردن امکان دستیابی دانش‌آموزان به یافته‌های جدید علمی و ایجاد زمینه مشارکت دانش‌آموزان مستعد در انجام پژوهش‌های ملی و منطقه‌ای را از دیگر اهداف پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین ذکر کرد.

وی به وظایف تعیین شده برای پژوهش‌سراها اشاره کرد و افزود: پژوهش‌سراها برای ایجاد زمینه‌های بروز خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی را ایجاد می‌کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: دبیران و استادان مجرب در پژوهش‌سرا به کار گرفته شده و مسابقات علمی و پژوهشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پژوهش‌سراها از دانش‌آموزان پژوهشگر حمایت کرده و طرح‌های تحقیقاتی آنها را هدایت می‌کنند.

کارشناس مسوول پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی از راه‌اندازی خانه ریاضی در قم خبر داد و افزود: مسابقه آنلاین ریاضی پنجم اسفند مصادف با روز بزرگداشت خواجه نصیر در استان برگزار می‌شود و کسانی که در این آزمون شرکت کنند به عنوان اعضای خانه ریاضی انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان با عضویت در خانه ریاضی می‌توانند در فعالیت‌هایی مانند کارگاه‌های علمی و کلاس‌های ماهانه خلاقیت ریاضی شرکت کنند.

کرمی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش نانو ویژه دانش‌آموزان برای شرکت در المپیاد نانو بیان داشت: المپیاد ملی نانو در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار و هر استان با توجه به جمعیت ثبت‌نام کننده به عنوان حوزه امتحانی انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۹


کد مطلب: 4180

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/4180/راه-اندازی-خانه-ریاضی-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir