چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 4180
کارشناس مسوول پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی خبر داد:

راه اندازی خانه ریاضی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: حسین کرمی از راه‌اندازی خانه ریاضی استان قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
راه اندازی خانه ریاضی استان قم
به گزارش قم نیوز، حسین کرمی  با اشاره به تعریفی از پژوهش‌سرا اظهار کرد: پژوهش‌سرا مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت آنها با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی، رشد و توسعه توان علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت و تشویق دانش‌آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های علمی و کاربردی از دیگر اهداف پژوهش‌سرا محسوب می‌شود.

کارشناس مسوول پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی فراهم کردن امکان دستیابی دانش‌آموزان به یافته‌های جدید علمی و ایجاد زمینه مشارکت دانش‌آموزان مستعد در انجام پژوهش‌های ملی و منطقه‌ای را از دیگر اهداف پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین ذکر کرد.

وی به وظایف تعیین شده برای پژوهش‌سراها اشاره کرد و افزود: پژوهش‌سراها برای ایجاد زمینه‌های بروز خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی را ایجاد می‌کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: دبیران و استادان مجرب در پژوهش‌سرا به کار گرفته شده و مسابقات علمی و پژوهشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پژوهش‌سراها از دانش‌آموزان پژوهشگر حمایت کرده و طرح‌های تحقیقاتی آنها را هدایت می‌کنند.

کارشناس مسوول پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی از راه‌اندازی خانه ریاضی در قم خبر داد و افزود: مسابقه آنلاین ریاضی پنجم اسفند مصادف با روز بزرگداشت خواجه نصیر در استان برگزار می‌شود و کسانی که در این آزمون شرکت کنند به عنوان اعضای خانه ریاضی انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان با عضویت در خانه ریاضی می‌توانند در فعالیت‌هایی مانند کارگاه‌های علمی و کلاس‌های ماهانه خلاقیت ریاضی شرکت کنند.

کرمی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش نانو ویژه دانش‌آموزان برای شرکت در المپیاد نانو بیان داشت: المپیاد ملی نانو در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار و هر استان با توجه به جمعیت ثبت‌نام کننده به عنوان حوزه امتحانی انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.v8ebjh8z79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما