کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم:

بیش از 15 هزار نفر در قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

خبرگزاری فارس , 15 دی 1395 ساعت 15:30

قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 15 هزار جوان قمی و جویندگان کار در 9 ماه نخست سال جاری خبر داد.


به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا امروز  در قم با به اهم فعالیت‌ها و عملکرد آموزشی این اداره کل و مراکز آموزشی تابعه در9 ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: 15 هزار و 320 نفر در قالب 3 میلیون و 429 هزار و 933 نفر ساعت در 9 ماهه اول سال جاری در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شدند که این آموزش‌ها در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده که عمدتاً در حوزه‌های فنی و تخصصی است.

وی بیان کرد: از این میزان 8 هزار و 191 نفر در بخش دولتی شامل آموزش در پادگان، آموزش در زندان‌های استان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش جوار دانشگاه، آموزش در روستاها و آموزش‌های ثابت در مراکز هشت گانه آموزشی و 7 هزار و 129 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن ابراز خرسندی از استقبال جوانان از این آموزش‌ها افزود: از تعداد فراگیران آموزش‌های مهارتی 8 هزار و 375 نفر زن و 6 هزار و 955 نفر مرد بوده‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های بخش خصوصی در 125 حرفه آموزشی از زیرمجموعه 20 رشته آموزشی از قبیل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی، بهداشت، ایمنی و ... از ابتدای سال جاری تاکنون در آموزشگاه‌های آزاد استان برگزار شده است.   

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: با توجه به ماهیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارت‌ها می‌شود، این امر نقش به سزایی نیز در کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس آمارهای موجود سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 45262

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45262/بیش-15-هزار-نفر-قم-آموزش-های-مهارتی-فرا-گرفتند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir