چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 45262
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم:

بیش از 15 هزار نفر در قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 15 هزار جوان قمی و جویندگان کار در 9 ماه نخست سال جاری خبر داد.
بیش از 15 هزار نفر در قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا امروز  در قم با به اهم فعالیت‌ها و عملکرد آموزشی این اداره کل و مراکز آموزشی تابعه در9 ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: 15 هزار و 320 نفر در قالب 3 میلیون و 429 هزار و 933 نفر ساعت در 9 ماهه اول سال جاری در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شدند که این آموزش‌ها در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده که عمدتاً در حوزه‌های فنی و تخصصی است.

وی بیان کرد: از این میزان 8 هزار و 191 نفر در بخش دولتی شامل آموزش در پادگان، آموزش در زندان‌های استان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش جوار دانشگاه، آموزش در روستاها و آموزش‌های ثابت در مراکز هشت گانه آموزشی و 7 هزار و 129 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن ابراز خرسندی از استقبال جوانان از این آموزش‌ها افزود: از تعداد فراگیران آموزش‌های مهارتی 8 هزار و 375 نفر زن و 6 هزار و 955 نفر مرد بوده‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های بخش خصوصی در 125 حرفه آموزشی از زیرمجموعه 20 رشته آموزشی از قبیل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی، بهداشت، ایمنی و ... از ابتدای سال جاری تاکنون در آموزشگاه‌های آزاد استان برگزار شده است.   

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: با توجه به ماهیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارت‌ها می‌شود، این امر نقش به سزایی نیز در کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس آمارهای موجود سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirra5.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما