شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 44893
منبع : پایگاه اطلاع رسانی فنی و حرفه ای استان قم
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

شرکت بیش از 13 هزار نفر در آزمون‌های مهارتی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزاری آزمون‌های سنجش مهارتی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای بیش از 13 هزار نفر در 9 ماه گذشته خبر داد.
شرکت بیش از 13 هزار نفر در آزمون‌های مهارتی در قم
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا گفت: در سال جاری، 13 هزار و 350 نفر در آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای ثبت‌نام کردند که 12 هزار و 400 نفر در آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و 70 درصد این متقاضیان با کسب حدنصاب نمره قبولی موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.

وی با اشاره به اینکه 65 درصد شرکت کنندگان در آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: 8 هزار و 677 نفر از شرکت کنندگان در این آزمون‌ها زن و 4 هزار و 673 نفر مرد بوده‌اند.

عطارنیا تصریح کرد: این آزمون‌ها در بیش از 120 حرفه مهارتی در سه بخش اجرا شد.

این مسؤول افزود: آزمون‌های سنجش و ارزشیابی مهارت در بخش‌های مختلف مهارتی شامل مراکز دولتی، غیردولتی آموزش فنی و حرفه‌ای داوطلبان آزاد، تفاهمنامه‌ها، صنعت ساختمان، پادگان، زندان، صنایع، آموزش روستایی، عشایری، استاد شاگردی، جوار دانشگاهی و ... بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گواهینامه‌های صادر شده دارای کد استاندارد بین‌المللی است و طبق تفاهمنامه‌های منعقده با مرکز ملی فرش و سازمان میراث فرهنگی و تفاهمنامه در بخش صنعت ساختمان، دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchx6nk.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما