کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

حضرت فاطمه(س) موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند

خبرگزاری فارس , 11 اسفند 1395 ساعت 12:30

قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حضرت فاطمه(س) ظرف رسالت و امامت و موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند.


به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود‌رضا جمشیدی اظهار داشت:‌ مسئله فاطمیه در حقیقت برای همه مسلمانان جهان و همه علاقه‌مندان به پیامبر(ص) مهم بوده و متعلق به همه آزادگان، ‌به ویژه مسلمانان و علی‌الخصوص شیعیان است.

وی گرامیداشت این روز را حفظ اصول دین و مذهب تشیع معرفی کرد و گفت: اگر این ایام همچنان که مورد توجه و اهتمام مراجع و دلسوزان و محبان اهل بیت (علیهم‌السلام) است، گرامی داشته شود، در حقیقت حافظ اصول دین و مذهب ما خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت صدیقه طاهره در حقیقت درس امامت به ما دادند؛ از این رو گرامیداشت یاد و خاطره و راه صدیقه طاهره در پشتیبانی و حمایت از امامت شیعه، اعتقادات و بنیان‌های اعتقادی مردم را روشن نگاه می‌دارد.

وی با اشاره به شهادت این بانوی گرامی در سنین آغازین جوانی اظهار داشت: حضرت زهرا(س)‌ در 18 سالگی در راستای دفاع از امامت شیعه جان خود را با تحمل مصائب و شکنجه‌های بسیار تقدیم امامت کرد و این برای همه شیعیان و مسلمانان تا قیامت درس فراموش نشدنی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تأکید کرد: همانطور که بزرگان و مراجع تقلید ما سفارش کردند، ما هرچه این روز را حماسی‌تر و با شکوه‌تر برگزار کنیم،‌ مشعل داری در مسیر امامت روشن‌تر خواهند ماند.

وی اظهار داشت: شخصیت حضرت فاطمه(س) به قدری والا و بزرگوار است که خدواند در حدیث قدسی خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، اگر حضرت فاطمه(س) نبودند پیامبر(ص) و امام علی(ع) را خلق نمی‌کردم. این نشان دهنده این است که حضرت فاطمه(س) ظرف رسالت و امامت و موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: مقام ایشان به قدری والاست که انسان‌ها توانایی درک کامل آن را ندارند؛ چراکه ظرفیت و کمال و بلوغ جامعه بشری به حدی نرسیده که بتواند این مقامات را درک کند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46584

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46584/حضرت-فاطمه-س-موجب-کامل-شدن-رسالت-پیامبر-اعظم-ص-بودند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir