چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 46584
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

حضرت فاطمه(س) موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حضرت فاطمه(س) ظرف رسالت و امامت و موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند.
حضرت فاطمه(س) موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود‌رضا جمشیدی اظهار داشت:‌ مسئله فاطمیه در حقیقت برای همه مسلمانان جهان و همه علاقه‌مندان به پیامبر(ص) مهم بوده و متعلق به همه آزادگان، ‌به ویژه مسلمانان و علی‌الخصوص شیعیان است.

وی گرامیداشت این روز را حفظ اصول دین و مذهب تشیع معرفی کرد و گفت: اگر این ایام همچنان که مورد توجه و اهتمام مراجع و دلسوزان و محبان اهل بیت (علیهم‌السلام) است، گرامی داشته شود، در حقیقت حافظ اصول دین و مذهب ما خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت صدیقه طاهره در حقیقت درس امامت به ما دادند؛ از این رو گرامیداشت یاد و خاطره و راه صدیقه طاهره در پشتیبانی و حمایت از امامت شیعه، اعتقادات و بنیان‌های اعتقادی مردم را روشن نگاه می‌دارد.

وی با اشاره به شهادت این بانوی گرامی در سنین آغازین جوانی اظهار داشت: حضرت زهرا(س)‌ در 18 سالگی در راستای دفاع از امامت شیعه جان خود را با تحمل مصائب و شکنجه‌های بسیار تقدیم امامت کرد و این برای همه شیعیان و مسلمانان تا قیامت درس فراموش نشدنی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تأکید کرد: همانطور که بزرگان و مراجع تقلید ما سفارش کردند، ما هرچه این روز را حماسی‌تر و با شکوه‌تر برگزار کنیم،‌ مشعل داری در مسیر امامت روشن‌تر خواهند ماند.

وی اظهار داشت: شخصیت حضرت فاطمه(س) به قدری والا و بزرگوار است که خدواند در حدیث قدسی خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، اگر حضرت فاطمه(س) نبودند پیامبر(ص) و امام علی(ع) را خلق نمی‌کردم. این نشان دهنده این است که حضرت فاطمه(س) ظرف رسالت و امامت و موجب کامل شدن رسالت پیامبر اعظم(ص) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: مقام ایشان به قدری والاست که انسان‌ها توانایی درک کامل آن را ندارند؛ چراکه ظرفیت و کمال و بلوغ جامعه بشری به حدی نرسیده که بتواند این مقامات را درک کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgtn9t.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما