کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علميه قم:

فطر عيد رهايي انسان از بندها و يوغ شيطان است

خبرگزاری فارس , 6 تير 1396 ساعت 22:20

قم نيوز: استاد حوزه علميه قم گفت: فطر عيد رهايي انسان از بندها و يوغ شيطان است و كساني كه توانستند به روزه‌داري در ماه رمضان نائل شوند از آتش دوزخ نجات پيدا مي‌كنند.


به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی امروز، ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر اظهار کرد: فطر عید رهایی انسان از بندها و یوغ شیطان است و کسانی که توانستند به روزه‌داری نائل شوند از آتش دوزخ نجات پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند پاداش خوبی برای یک ماه روزه‌داری در این روزهای بلند قرار داده و در روایات نقل شده کسانی که در روز عید فطر پس از یک ماه اطاعت از فرمان حق زکات فطره را پرداخت و نماز عید فطر را اقامه کنند از رستگاران هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه نماز عید فطر گفت: ایشان فرمودند خروج از خانه و جمع شدن در مصلی برای اقامه فریضه نماز عید به منزله جمع شدن در صحرای محشر برای حسابرسی در قیامت است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان در نماز عید فطر خدا را به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند و حوائج خود را بدون واسطه با خداوند در میان می‌گذارند و از او خیر دنیا و عاقبت بخیری و امنیت جامعه اسلامی را می‌خواهند.

واعظ موسوی با اشاره به تکبیرهای نماز عید فطر گفت: اصل تکبیرها به معنای خدا را به بزرگی یاد کردن و نماد عبودیت انسان در برابر معبود یکتا و خالص است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند زکات فطره را برای سلامتی بدن قرار داده بنابراین به دلیل نعمت سلامتی با پرداخت زکات فطره در مسیر جلب رضایت خداوند به بندگان خدا توجه می‌کنیم. می‌دانیم نماز و زکات در کنار یکدیگر هستند بنده الهی در نماز ارتباط خود را با خالق و با پرداختن زکات ارتباط خود را با مخلوقات مستحکم می‌کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 50125

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50125/فطر-عيد-رهايي-انسان-بندها-يوغ-شيطان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir