سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 50125
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

فطر عيد رهايي انسان از بندها و يوغ شيطان است

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علميه قم گفت: فطر عيد رهايي انسان از بندها و يوغ شيطان است و كساني كه توانستند به روزه‌داري در ماه رمضان نائل شوند از آتش دوزخ نجات پيدا مي‌كنند.
فطر عيد رهايي انسان از بندها و يوغ شيطان است
فطر عيد رهايي انسان از بندها و يوغ شيطان است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی امروز، ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر اظهار کرد: فطر عید رهایی انسان از بندها و یوغ شیطان است و کسانی که توانستند به روزه‌داری نائل شوند از آتش دوزخ نجات پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند پاداش خوبی برای یک ماه روزه‌داری در این روزهای بلند قرار داده و در روایات نقل شده کسانی که در روز عید فطر پس از یک ماه اطاعت از فرمان حق زکات فطره را پرداخت و نماز عید فطر را اقامه کنند از رستگاران هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه نماز عید فطر گفت: ایشان فرمودند خروج از خانه و جمع شدن در مصلی برای اقامه فریضه نماز عید به منزله جمع شدن در صحرای محشر برای حسابرسی در قیامت است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان در نماز عید فطر خدا را به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند و حوائج خود را بدون واسطه با خداوند در میان می‌گذارند و از او خیر دنیا و عاقبت بخیری و امنیت جامعه اسلامی را می‌خواهند.

واعظ موسوی با اشاره به تکبیرهای نماز عید فطر گفت: اصل تکبیرها به معنای خدا را به بزرگی یاد کردن و نماد عبودیت انسان در برابر معبود یکتا و خالص است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند زکات فطره را برای سلامتی بدن قرار داده بنابراین به دلیل نعمت سلامتی با پرداخت زکات فطره در مسیر جلب رضایت خداوند به بندگان خدا توجه می‌کنیم. می‌دانیم نماز و زکات در کنار یکدیگر هستند بنده الهی در نماز ارتباط خود را با خالق و با پرداختن زکات ارتباط خود را با مخلوقات مستحکم می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpsqp.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما