دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 49185
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

ثبات قدم امام خمینی(ره) در تحقق عدالت پیروزی نهضت را رقم زد

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علميه قم گفت:‌ ثبات قدم امام خمینی(ره) در مسیر ابراز حق، عدالت طلبی و بیان آرمان‌های بلند موجب پیروزی نهضت اسلامی شد.
ثبات قدم امام خمینی(ره) در تحقق عدالت پیروزی نهضت را رقم زد
ثبات قدم امام خمینی(ره) در تحقق عدالت پیروزی نهضت را رقم زد
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی امروز، ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: طی‌ سال‌های پیش از انقلاب مختلف مردان بزرگ الهی، دانشمندان، فرهیختگان و علما در صدد نجات دادن این مرز و بوم از زیر یوغ نظام‌ ستمشاهی و استبداد بودند و امام خمینی(ره) پس از فراگرفتن علوم اهل بیت(ع)، نائل شدن به درجه اجتهاد و کسب جایگاه اجتماعی به میدان مبارزه وارد شدند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در برابر تصمیمات نظام شاهنشاهی ندای حق‌خواهی را سردادند و مردم را به سوی عدالت و تقوا دعوت کردند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با بیان اینکه شاگردان امام خمینی(ره) در برابر گروه‌های تبلیغی فریاد عدالتخواهی را در بین جامعه آن روز ایران اسلامی گسترش دادند گفت: در آن دوران رژیم ستمشاهی که صدای هر مخالف را در نطفه خفه می‌کرد درصدد بود تا امام خمینی(ره) را ساکت کند ولی ایشان در مسیر ابراز حق، عدالت طلبی و بیان آرمان‌های بلند لحظه‌ای سکوت یا عقب‌نشینی نکردند.

وی با بیان اینکه حوزه و مرجعیت و علما در اعتراض به زندانی کردن امام خمینی(ره) به پا خاستند گفت:‌ امام خمینی(ره) با تبیین ابعاد ولایت فقیه و تربیت شاگردانی بر محوریت ولایت فقیه روز به روز پیام اسلامی را گسترش دادند.

واعظ موسوی خاطرنشان کرد: توهین به امام خمینی(ره) جرقه‌ای بر خرمن نظام شاهنشاهی بود و همه مردم به پا خاستند و از ساحت مرجعیت دفاع کردند و به راهپیمایی و تظاهرات پرداختند.

وی عنوان کرد: امروز نزدیک به چهار دهه از این انقلاب می‌گذرد و هر روز نظام از پویایی بیشتر برخوردار بوده و در برطرف کردن معضلات، مشکلات اخلاقی و اعتقادی گام‌های بلندتری برمی‌دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در کنار انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر خیزش‌هایی انجام شده است گفت: در این کشورها رهبری دینی و معنوی در رأس حرکت‌ها وجود ندارد به همین دلیل نهضت‌های آنها ناکام می‌ماند. باید در نظر داشت ولایت فقیه به عنوان شخصیت برجسته علمی، اخلاقی، معنوی و اعتقادی نقش محوری را در انقلاب ها بر عهده دارد.

وی ادامه داد: وجود شرایط و مقدمات دیگر برای پیروزی نهضت هر چند لازم است ولی کافی نیست. وجود رهبری علمی، مدیریت، تدبر و شجاعت برای دستیابی به پیروزی ضروری است و همه این ویژگی‌ها در شخصیتی به نام ولی فقیه قابل جمع است.

واعظ موسوی با اشاره به وجود رهبر فرهیخته در نظام جمهوری اسلامی گفت: در کنار الطاف الهی و اتحاد ملت ایران وجود رهبری فرهیخته، فرزانه، شجاع، مدبر و تربیت شده در مکتب اهل بیت(ع) علت فاعلی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: فقدان رهبر در دیگر کشورها سبب انحراف نهضت‌ آنها شده و به نتیجه مطلوب نرسیدند. همه باید قدردان نعمت بزرگ ولایت فقیه باشند زیرا توانسته‌اند نظام اسلامی را نزدیک به چهار دهه از گرداب‌ها و طوفان‌ها به سلامت عبور دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnq9t.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما