کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم :

تامین ایمنی و ظاهرسازی پاساژهای قدیمی قم در دستور کار قرار گرفت

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 5 شهريور 1396 ساعت 17:30

قم نیوز: مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: مکاتبات اولیه با متولیان پاساژهای قدیمی و فرسوده اطراف حرم انجام شده و هشدارهای لازم در خصوص رفع مشکلات مربوط به تامین ایمنی و ظاهرسازی صادر شده است.


به گزارش قم نیوز، علیرضا خاکی با بیان اینکه بهسازی پیاده‌روهای اطراف حرم مطهر  با همکاری مناطق شهری اجرا می شود اظهار کرد: این سازمان برای پیاده‌روهای خیابان ارم نیز تهیه طرحی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه باید مجتمع‌ها و مجموعه‌های اطراف حرم مطهر ، نسبت به منظر محیط شهری در این محدوده نگاه متفاوتی داشته باشند، اضافه کرد: برخی از بافت‌های فرسوده و قدیمی در این منطقه منظر محیط شهری را مورد تاثیر قرار داده که امیدواریم بتوانیم با مشارکت مجتمع‌ها و مجموعه‌های مستقر در اطراف حرم مطهر اقدامات لازم را برای آنها دنبال کنیم.

خاکی از عدم ایمنی بافت فرسوده شهری یاد کرد و گفت: مکاتباتی با مسئولین پاساژهای قدیمی و فرسوده شهر انجام شده و هشدارهای لازم را به آنها  داده‌ایم تا نسبت به نوسازی، بهسازی و رفع مشکلات در راستای تامین ایمنی ساختمان‌ها و ظاهرسازی آنها اقدام کنند.

وی یادآور شد: در مورد بازار بزرگ نیز جلساتی توسط این سازمان و با حضور نمایندگان شهرداری قم، اداره‌کل راه و شهرسازی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیأت امنای بازار و استانداری برگزار شده است تا بتوانیم برنامه جامعی را برای این مجموعه دنبال کنیم.

خاکی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در این بازار و تیمچه‌های اطراف آن به نتایج مورد نظر برسیم علاوه بر مشارکت دستگاه‌ها‌، واحدها و بخش خصوصی نیز باید مشارکت لازم را داشته باشد.

وی از اهتمام سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) نسبت به ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها در راستای اجرای پروژه‌های اطراف حرم یاد کرد و افزود: امیدواریم با یک هم‌افزایی مطلوب بتوانیم در مدت کوتاهی، در مورد مجتمع‌های تجاری به نتایج مطلوبی برسیم.
 انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52869

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52869/تامین-ایمنی-ظاهرسازی-پاساژهای-قدیمی-قم-دستور-کار-قرار-گرفت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir