کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير عامل سازمان تاكسيراني خبر داد:

ساماندهي بيش از 2 هزار و 500 خودرو ويژه سرويس مدارس

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 4 مهر 1396 ساعت 14:31

قم نیوز: مدير عامل سازمان نظارت و مديريت بر تاكسيراني شهرداري قم از ساماندهي بيش از 2 هزار و 500 خودرو براي سرويس‌دهي به 20 هزار دانش‌آموز خبر داد.


به گزارش قم نیوز مرتضي عزتي با اشاره به آغاز ساماندهي سرويس‌هاي مدارس از سوي سازمان تاكسيراني از سال 88 اظهار كرد: اين برنامه با حدود 700خودرو آغاز شد ولي هر سال استقبال شهروندان و نوع خدمات سازمان تاكسيراني افزايش پيدا كرده است.

وي خاطرنشان كرد: سال گذشته 15 هزار و 480 نفر دانش‌آموز در قالب 160 مدرسه با حدود 2 هزار خودرو سرويس‌دهي شدند.

مدير عامل سازمان نظارت و مديريت بر تاكسيراني شهرداري قم از ساماندهي بيش از 2 هزار و 500 خودرو براي 20 هزار نفر دانش‌آموز در قالب 200 مدرسه براي سال تحصيلي 97ـ96 خبر داد و افزود: دانش‌آموزان سال‌هاي گذشته در روز اول مهر تنها در هنگام برگشت سرويس‌دهي مي‌شدند ولي امسال 80 درصد سرويس‌ها در اين روز از صبح به دانش‌آموزان سرويس‌دهي كردند.

وي خاطرنشان كرد: در بحث سرويس مدرسه 10 شركت حمل و نقلي در نظارت سازمان تاكسيراني فعاليت دارند.

عزتي عنوان كرد: آيين‌نامه دانش‌آموزي وظيفه هر ارگاني را در زمينه سرويس مدارس مشخص كرده يعني اداره‌كل آموزش و پرورش به عنوان كارفرما و سازمان تاكسيراني با شركت‌هاي حمل و نقل به عنوان پيمانكار اين كار را بايد انجام دهند.

وي با اشاره به بحث نظارت بر سرويس‌هاي مدارس گفت: شركت‌ها گشت‌هاي سيار و ثابت براي كنترل دارند ولي به دليل آنكه برخي از مدارس دو شيفت هستند انتظار و تقاضا از اوليا اين است كه در اين زمينه به آموزش و پرورش، اولياي مدرسه و سازمان تاكسيراني در بحث نظارت كمك كنند و دانش‌آموزان را آموزش دهند.

مدير عامل سازمان نظارت و مديريت بر تاكسيراني شهرداري قم ادامه داد: دانش‌آموزان ضمن رعايت مسائل داخل سرويس به حركات و رفتارهاي راننده كنترل داشته باشند و والدين در زمينه مسائلي كه داخل سرويس مطرح مي‌شود از فرزندانشان سؤال كنند و در صورت اطلاع از مورد خاص به اطلاع اولياي مدرسه يا واحد امور مدارس سازمان تاكسيراني برسانند.

وي خاطرنشان كرد: اگر چنين نظارتي از سوي اوليا، دانش‌آموزان، مدرسه و تاكسيراني انجام شود مشكلات به حداقل مي‌رسد.

عزتي يادآور شد: مانور سرويس مدارس روز اول مهر در مدرسه حضرت زهرا واقع در خيابان 24 متري مطهري برگزار شد كه تمام سرويس‌ها به صورت نمادين سرويس‌دهي شدند و تذكرات لازم به آنها ارائه شد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 54117

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54117/ساماندهي-بيش-2-هزار-500-خودرو-ويژه-سرويس-مدارس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir