کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي:

حضرت فاطمه زهرا(س) عصاره همه فضائل هستند

خبرگزاری فارس , 12 بهمن 1396 ساعت 9:21

رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) عصاره همه فضائل هستند و افتخاري براي اهل بيت(ع) و محبان اهل بيت(ع) محسوب مي‌شوند.


به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به عنوان دختر پیامبر اسلام(ص) در حقیقت عصاره همه فضائل عالم است؛ اگر در ابعاد وجودی ایشان مطالعه شود ملاک‌ها و معیارهای رسالت، امامت و ولایت در شخصیت ایشان جمع است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه ایشان شاهد حاملان وحی و عصمت در عرصه الهی و ربانی بودند؛ خودشان در این عرصه گام برمی‌داشتند بنابراین شرایط و ویژگی‌های امامت، ولایت و نبوت در این بانوی بزرگوار جمع است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دارای ظرفیت و جایگاه والایی است گفت: حضرت زهرا(س) به طور ذاتی دارای فضائل و کمالاتی هستند که خداوند در وجود ایشان نهادینه کردند؛ همچنین پدر ایشان خاتم الانبیا(ص) و همسر ایشان ولی الله بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) جامع همه فضائل و کمالات پیامبران و معصومان است و به این دلیل ایشان مخاطب وحی واقع می‌شوند اگر این سنخیت وجود نداشت؛ بدون تردید آمدن جبرئیل بی‌معنا بود بنابراین حاصل این مراوده و دریافت وحی صحیفه فاطمیه است که به جهانیان عرضه شد.

مختاری عنوان کرد: حضرت زهرا(س) می‌تواند سرمشق، الگو و اسوه برای همه مؤمنان باشد و در قلمرو فرد و جامعه تأثیرگذار هستند و ایشان در حوزه محیط خانواده، پرورش اولاد و اعضای خانواده می‌توانند برای مادران الگو باشد و رفتار و سیره ایشان در تنویر افکار جامعه، ارتقاء، تعالی و پویایی معنوی آحاد جامعه می‌تواند سرمشق باشد.

وی با اشاره به احساس مسؤولیت اجتماعی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت به خانواده، بیرون و آحاد جامعه اهمیت می‌دادند و در ساختن جامعه دینی، اسلامی و ربانی نقش داشتند و پیشتاز در تثبیت مسائل دینی و اسلامی در جامعه بودند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد:‌ ایراد خطبه‌ها، حضور در جلسات، نشست‌ها و آگاهی‌بخشی جامعه از جمله فعالیت‌های ایشان است بنابراین زنان امروز می‌توانند از ایشان در زمینه ساختن خود، نهاد خانواده و جامعه الگوبرداری کنند.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا(س) عصاره همه فضائل هستند و افتخاری برای اهل بیت(ع) و محبان اهل بیت(ع) محسوب می‌شوند و همه افراد فعال در مسائل بنیادی، معنوی، تعلیمی و تربیتی می‌توانند از ایشان الگوبرداری کنند بنابراین از ایشان به عنوان معلم نمونه در ساختن جامعه می‌توان بهره برد.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 59603

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59603/حضرت-فاطمه-زهرا-س-عصاره-همه-فضائل-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir