پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : 59603
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي:

حضرت فاطمه زهرا(س) عصاره همه فضائل هستند

قم نيوز : رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) عصاره همه فضائل هستند و افتخاري براي اهل بيت(ع) و محبان اهل بيت(ع) محسوب مي‌شوند.
حضرت فاطمه زهرا(س) عصاره همه فضائل هستند
حضرت فاطمه زهرا(س) عصاره همه فضائل هستند
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به عنوان دختر پیامبر اسلام(ص) در حقیقت عصاره همه فضائل عالم است؛ اگر در ابعاد وجودی ایشان مطالعه شود ملاک‌ها و معیارهای رسالت، امامت و ولایت در شخصیت ایشان جمع است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه ایشان شاهد حاملان وحی و عصمت در عرصه الهی و ربانی بودند؛ خودشان در این عرصه گام برمی‌داشتند بنابراین شرایط و ویژگی‌های امامت، ولایت و نبوت در این بانوی بزرگوار جمع است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دارای ظرفیت و جایگاه والایی است گفت: حضرت زهرا(س) به طور ذاتی دارای فضائل و کمالاتی هستند که خداوند در وجود ایشان نهادینه کردند؛ همچنین پدر ایشان خاتم الانبیا(ص) و همسر ایشان ولی الله بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) جامع همه فضائل و کمالات پیامبران و معصومان است و به این دلیل ایشان مخاطب وحی واقع می‌شوند اگر این سنخیت وجود نداشت؛ بدون تردید آمدن جبرئیل بی‌معنا بود بنابراین حاصل این مراوده و دریافت وحی صحیفه فاطمیه است که به جهانیان عرضه شد.

مختاری عنوان کرد: حضرت زهرا(س) می‌تواند سرمشق، الگو و اسوه برای همه مؤمنان باشد و در قلمرو فرد و جامعه تأثیرگذار هستند و ایشان در حوزه محیط خانواده، پرورش اولاد و اعضای خانواده می‌توانند برای مادران الگو باشد و رفتار و سیره ایشان در تنویر افکار جامعه، ارتقاء، تعالی و پویایی معنوی آحاد جامعه می‌تواند سرمشق باشد.

وی با اشاره به احساس مسؤولیت اجتماعی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت به خانواده، بیرون و آحاد جامعه اهمیت می‌دادند و در ساختن جامعه دینی، اسلامی و ربانی نقش داشتند و پیشتاز در تثبیت مسائل دینی و اسلامی در جامعه بودند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد:‌ ایراد خطبه‌ها، حضور در جلسات، نشست‌ها و آگاهی‌بخشی جامعه از جمله فعالیت‌های ایشان است بنابراین زنان امروز می‌توانند از ایشان در زمینه ساختن خود، نهاد خانواده و جامعه الگوبرداری کنند.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا(س) عصاره همه فضائل هستند و افتخاری برای اهل بیت(ع) و محبان اهل بیت(ع) محسوب می‌شوند و همه افراد فعال در مسائل بنیادی، معنوی، تعلیمی و تربیتی می‌توانند از ایشان الگوبرداری کنند بنابراین از ایشان به عنوان معلم نمونه در ساختن جامعه می‌توان بهره برد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc1eqp.2bqox8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما