کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه :

سیره امام حسین(ع) الگویی ارزشمند در عرصه ظلم‌ستیزی است

خبرگزاری فارس , 31 فروردين 1397 ساعت 18:20

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: سیره امام حسین(ع) از نظر ظلم‌ستیزی الگویی ارزشمند است و انقلابیون، ظلم‌ستیزان، مبارزان راه آزادی و دین‌مداران واقعی الگویی بالاتر از ایشان نمی‌توانند داشته باشند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد دشتی امروز ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) در دوران دو امام پیش از خود توانمندی‌ها، اطلاعات و شایستگی‌های خود را ابراز نمی‌کردند و در برابر امام زمان خود تسلیم محض بودند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان می‌دانستند آنچه امام زمان(ع) تصمیم می‌گیرد مانند حق و مصلحت است بنابراین در برابر تصمیماتی که برادر ایشان اتخاذ می‌کردند تسلیم بوده و حتی به صلح برادر خود وفادار بودند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به خواسته‌های برخی افراد از امام حسین(ع) گفت: زمانی که برخی افراد با صلح امام حسن(ع) مواجه شدند این افراد مصالح را درک نمی‌کردند بنابراین نزد امام حسین(ع) آمدند و بیان کردند که برادر شما صلح کرد بنابراین رهبری ما را بر عهده بگیرید تا با رهبری شما وارد جنگ با معاویه شویم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در پاسخ فرمودند تصمیم برادرم عین حق است و من مطیع برادرم هستم بنابراین پیشنهاد آنها را نپذیرفتند. این ولایت‌پذیری درس بزرگی برای مؤمنان است که چگونه چنین شخصیت فرزانه و بی‌نظیری در مقام فرمانبرداری از حق و فرامین ولایت مطیع بودند.

دشتی با اشاره به بیان حقیقت و رسوا کردن شیطنت‌ها و ستم‌های معاویه گفت: امام حسین(ع) پیش از یزید در قالب خطبه‌هایی در محکومیت اقدامات و ستم‌های معاویه بر شیعیان به افشاگری و بیان حقایق پرداختند و در آنها معاویه را مورد خطاب قرار می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با شجاعت در برابر معاویه ایستادند و پس از معاویه دوران خلافت یزید نقطه اوج ظلم از یک سو و استکبارستیزی امام از سوی دیگر است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: امام حسین(ع) به عنوان شخصی که در مقام عالی معنوی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی و الهی قرار دارند با تمام توان خانواده و نزدیکان خود را وارد صحنه نبرد کردند و هستی دنیوی خود اعم از برادر، برادر زادگان، فرزندان یاران و پیروان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای مقابله با ظلم، فساد و انحراف در جامعه وارد عرصه مبارزه شدند.

وی با بیان اینکه رهبر جامعه در بعد سیاسی و اجتماعی باید هوشمند باشد گفت: ایشان با چشم بصیرت شرایط را مورد بررسی قرار دادند و در یک مقطع تصمیم به تقیه گرفتند و در مقطع دیگر تقیه را کنار گذاشتند و به عرصه نبرد با ظلم و استکبار وارد شدند.

دشتی تأکید کرد: پیروان و امت باید تصمیمات رهبر خود را بپذیرند و متوجه باشند رهبر بر اساس شرایط خاص زمان و مکان تصمیم می‌گیرند.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور عنوان کرد: بدانیم رهبری بیدار و هوشیار هستند و تنها راه نجات در اطاعت از فرامین رهبر فرزانه است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: نرمش امام حسن(ع) قهرمانانه بود همچنان که قیام امام حسین(ع) قهرمانانه بود و از اوج شجاعت ناشی می‌شد.

وی با بیان اینکه سیره امام حسین(ع) از نظر ظلم‌ستیزی الگویی ارزشمند است گفت: انقلابیون، ظلم‌ستیزان و مبارزان راه آزادی و دین‌مداران واقعی الگویی بالاتر از ایشان نمی‌توانند داشته باشند. همه انقلابیون افتخار می‌کنند که چنین الگویی داشته باشند.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 62922

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62922/سیره-امام-حسین-ع-الگویی-ارزشمند-عرصه-ظلم-ستیزی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir