جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 62922
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه :

سیره امام حسین(ع) الگویی ارزشمند در عرصه ظلم‌ستیزی است

قم نيوز : عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: سیره امام حسین(ع) از نظر ظلم‌ستیزی الگویی ارزشمند است و انقلابیون، ظلم‌ستیزان، مبارزان راه آزادی و دین‌مداران واقعی الگویی بالاتر از ایشان نمی‌توانند داشته باشند.
سیره امام حسین(ع) الگویی ارزشمند در عرصه ظلم‌ستیزی است
سیره امام حسین(ع) الگویی ارزشمند در عرصه ظلم‌ستیزی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد دشتی امروز ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) در دوران دو امام پیش از خود توانمندی‌ها، اطلاعات و شایستگی‌های خود را ابراز نمی‌کردند و در برابر امام زمان خود تسلیم محض بودند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان می‌دانستند آنچه امام زمان(ع) تصمیم می‌گیرد مانند حق و مصلحت است بنابراین در برابر تصمیماتی که برادر ایشان اتخاذ می‌کردند تسلیم بوده و حتی به صلح برادر خود وفادار بودند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به خواسته‌های برخی افراد از امام حسین(ع) گفت: زمانی که برخی افراد با صلح امام حسن(ع) مواجه شدند این افراد مصالح را درک نمی‌کردند بنابراین نزد امام حسین(ع) آمدند و بیان کردند که برادر شما صلح کرد بنابراین رهبری ما را بر عهده بگیرید تا با رهبری شما وارد جنگ با معاویه شویم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در پاسخ فرمودند تصمیم برادرم عین حق است و من مطیع برادرم هستم بنابراین پیشنهاد آنها را نپذیرفتند. این ولایت‌پذیری درس بزرگی برای مؤمنان است که چگونه چنین شخصیت فرزانه و بی‌نظیری در مقام فرمانبرداری از حق و فرامین ولایت مطیع بودند.

دشتی با اشاره به بیان حقیقت و رسوا کردن شیطنت‌ها و ستم‌های معاویه گفت: امام حسین(ع) پیش از یزید در قالب خطبه‌هایی در محکومیت اقدامات و ستم‌های معاویه بر شیعیان به افشاگری و بیان حقایق پرداختند و در آنها معاویه را مورد خطاب قرار می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با شجاعت در برابر معاویه ایستادند و پس از معاویه دوران خلافت یزید نقطه اوج ظلم از یک سو و استکبارستیزی امام از سوی دیگر است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: امام حسین(ع) به عنوان شخصی که در مقام عالی معنوی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی و الهی قرار دارند با تمام توان خانواده و نزدیکان خود را وارد صحنه نبرد کردند و هستی دنیوی خود اعم از برادر، برادر زادگان، فرزندان یاران و پیروان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای مقابله با ظلم، فساد و انحراف در جامعه وارد عرصه مبارزه شدند.

وی با بیان اینکه رهبر جامعه در بعد سیاسی و اجتماعی باید هوشمند باشد گفت: ایشان با چشم بصیرت شرایط را مورد بررسی قرار دادند و در یک مقطع تصمیم به تقیه گرفتند و در مقطع دیگر تقیه را کنار گذاشتند و به عرصه نبرد با ظلم و استکبار وارد شدند.

دشتی تأکید کرد: پیروان و امت باید تصمیمات رهبر خود را بپذیرند و متوجه باشند رهبر بر اساس شرایط خاص زمان و مکان تصمیم می‌گیرند.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور عنوان کرد: بدانیم رهبری بیدار و هوشیار هستند و تنها راه نجات در اطاعت از فرامین رهبر فرزانه است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: نرمش امام حسن(ع) قهرمانانه بود همچنان که قیام امام حسین(ع) قهرمانانه بود و از اوج شجاعت ناشی می‌شد.

وی با بیان اینکه سیره امام حسین(ع) از نظر ظلم‌ستیزی الگویی ارزشمند است گفت: انقلابیون، ظلم‌ستیزان و مبارزان راه آزادی و دین‌مداران واقعی الگویی بالاتر از ایشان نمی‌توانند داشته باشند. همه انقلابیون افتخار می‌کنند که چنین الگویی داشته باشند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcauoni.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما