کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فنی و عمران شهرداری قم:

بلوار آیت‌الله بروجردی ترافیک هسته مرکزی شهر را کاهش می‌دهد

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 4 مرداد 1397 ساعت 15:01

معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: از اثرات ساخت بلوار آیت‌الله بروجردی کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر است.


به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت، بیان کرد: بلوار آیت الله بروجردی بعنوان یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های رینگی شهر قم در چند سال اخیر در دست مطالعه بود که در سه فاز تکمیل شد و توانستیم که در این روز با برکت و همزمان با میلاد امام رضا(ع) فاز سوم این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون فنی و عمران شهرداری قم با بیان اینکه طول این بلوار بیش از ۹ کیلومتر است، اظهار کرد: این بلوار از سمت بلوار جمهوری شروع می‌شود، از شهرک قدس و شهرک مهدیه عبور کرده و به پردیسان منتهی می‌شود.

قاری قرآن با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ میلیارد هزینه‌های اجرایی و تملکات پروژه ساخت بلوار آیت‌الله بروجردی بوده است، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه خارج از منطقه شهری است، اما بار ترافیک پردیسان را از محور بلوار غدیر بر می‌دارد و در واقع رینگ پیرامونی شهر است.

وی با بیان اینکه از اثرات ساخت بلوار آیت‌الله بروجردی کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر است، خاطرنشان کرد: محدوده بلوار‌ امین و بلوار غدیر در مناطق ۶ و ۲ از اثرات این پروژه بهره‌ می‌برند.

معاون فنی و عمران شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه افق بالای پردیسان و توسعه آن از طرف پردیسان است، عرض بزرگراه با چهار خط رفت و برگشت تند و دو خط رفت و برگشت کند ساخته شده است.

قاری قرآن اظهار کرد: در کنار بدنه هفتاد متری بلوار آیت‌الله بروجردی محدوده‌ای را نیز برای مسیر حمل و نقل عمومی را در نظر گرفته‌ایم که در صورت نیاز به‌کار برده شود، زیرا حجم زیادی از جمعیت قم در پردیسان قرار دارد و در آینده نیاز بیشتری به این حمل و نقل عمومی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای فضای سبز بلوار آیت‌الله بروجردی از دو بدنه صدمتری در اطراف این پروژه استفاده کردیم.

معاون فنی و عمران شهرداری قم با بیان اینکه ساخت کل پروژه بلوار آیت الله بروجردی سه سال طول کشید، اظهار کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ فاز اول و دوم و در سال ۹۷ تیز فاز سوم و نهایی این پروژه را به مرحله بهره‌برداری رساندیم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 66969

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66969/بلوار-آیت-الله-بروجردی-ترافیک-هسته-مرکزی-شهر-کاهش-می-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir