پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 66969
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون فنی و عمران شهرداری قم:

بلوار آیت‌الله بروجردی ترافیک هسته مرکزی شهر را کاهش می‌دهد

قم نيوز : معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: از اثرات ساخت بلوار آیت‌الله بروجردی کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر است.
بلوار آیت‌الله بروجردی ترافیک هسته مرکزی شهر را کاهش می‌دهد
بلوار آیت‌الله بروجردی ترافیک هسته مرکزی شهر را کاهش می‌دهد
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت، بیان کرد: بلوار آیت الله بروجردی بعنوان یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های رینگی شهر قم در چند سال اخیر در دست مطالعه بود که در سه فاز تکمیل شد و توانستیم که در این روز با برکت و همزمان با میلاد امام رضا(ع) فاز سوم این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون فنی و عمران شهرداری قم با بیان اینکه طول این بلوار بیش از ۹ کیلومتر است، اظهار کرد: این بلوار از سمت بلوار جمهوری شروع می‌شود، از شهرک قدس و شهرک مهدیه عبور کرده و به پردیسان منتهی می‌شود.

قاری قرآن با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ میلیارد هزینه‌های اجرایی و تملکات پروژه ساخت بلوار آیت‌الله بروجردی بوده است، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه خارج از منطقه شهری است، اما بار ترافیک پردیسان را از محور بلوار غدیر بر می‌دارد و در واقع رینگ پیرامونی شهر است.

وی با بیان اینکه از اثرات ساخت بلوار آیت‌الله بروجردی کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر است، خاطرنشان کرد: محدوده بلوار‌ امین و بلوار غدیر در مناطق ۶ و ۲ از اثرات این پروژه بهره‌ می‌برند.

معاون فنی و عمران شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه افق بالای پردیسان و توسعه آن از طرف پردیسان است، عرض بزرگراه با چهار خط رفت و برگشت تند و دو خط رفت و برگشت کند ساخته شده است.

قاری قرآن اظهار کرد: در کنار بدنه هفتاد متری بلوار آیت‌الله بروجردی محدوده‌ای را نیز برای مسیر حمل و نقل عمومی را در نظر گرفته‌ایم که در صورت نیاز به‌کار برده شود، زیرا حجم زیادی از جمعیت قم در پردیسان قرار دارد و در آینده نیاز بیشتری به این حمل و نقل عمومی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای فضای سبز بلوار آیت‌الله بروجردی از دو بدنه صدمتری در اطراف این پروژه استفاده کردیم.

معاون فنی و عمران شهرداری قم با بیان اینکه ساخت کل پروژه بلوار آیت الله بروجردی سه سال طول کشید، اظهار کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ فاز اول و دوم و در سال ۹۷ تیز فاز سوم و نهایی این پروژه را به مرحله بهره‌برداری رساندیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf11dv.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما