کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو مجلس خبرگان رهبری: اهل‌بیت‌(ع) خزانه‌داران اسرار تدبیر الهی هستند

خبرگزاری تسنیم , 1 آذر 1397 ساعت 17:20

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معصومین (ع) خزانه‌داران اسرار تدبیر الهی هستند، گفت: اهل‌بیت‌(ع) گنجینه‌های الهی هستند و هنگامی که فعل به‌گونه‌ای شد که تحلیل سراسر الهی باشد چندان نمی‌توان آن را مورد تحلیل قرار داد هرچند تحلیل متأخر ایرادی ندارد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد‌مهدی میرباقری در چهارمین جلسه از سلسله جلسات بررسی و تحلیل تاریخ زندگانی سیدالشهدا (ع) که در موسسه تخصصی عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: قیام سید الشهدا(ع) و فلسفه آن همواره توسط موافقان و مخالفان مورد توجه و بحث قرار گرفته است.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره و ارزش و جایگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: باید بدانیم وقتی وارد بررسی فعل معصوم می‌شویم درباره کسی صحبت می‌کنیم که ویژگی‌های آن در جامعه کبیره آمده است.

آیت الله میرباقری ادامه داد: امامی که در کربلا بود همان امامی است که اوصاف آن در زیارت جامعه کبیره آمده و امامی است که زیارت‌نامه‌ها به جایگاه ایشان اقرار کرده و ما دربرابر آن خاشع هستیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نهضت عاشورا عنوان کرد: حرکت امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان نیست و فعلی همانند حرکت عاشورا و حتی سفر امام رضا (ع) به ایران مربوط به عوالم خلقت است و نباید با محدود کردن افعال امام (ع) شان آن را پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه معصومین (ع) خزانه داران اسرار تدبیر الهی هستند، تصریح کرد: فعل امام (ع) بر‌اساس فقه الهی است و در واقع اهل بیت (ع) گنجینه‌های الهی هستند و هنگامی که فعل به‌گونه‌ای شد که تحلیل سراسر الهی باشد چندان نمی‌توان آن را مورد تحلیل قرار داد هرچند تحلیل متأخر ایرادی ندارد.

‌آیت الله میرباقری افزود: مردم باید در برابر امتحان‌های الهی تسلیم باشند و تنها رضای الهی را مورد نظر قرار دهند، پیش از تحقیق در برابر نهضت عاشورا باید در برابر حرف‌ها و اقدامات امام حسین (ع) تسلیم باشیم و آن را بپذیریم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 71333

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71333/عضو-مجلس-خبرگان-رهبری-اهل-بیت-ع-خزانه-داران-اسرار-تدبیر-الهی-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir