پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 71333
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری: اهل‌بیت‌(ع) خزانه‌داران اسرار تدبیر الهی هستند

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معصومین (ع) خزانه‌داران اسرار تدبیر الهی هستند، گفت: اهل‌بیت‌(ع) گنجینه‌های الهی هستند و هنگامی که فعل به‌گونه‌ای شد که تحلیل سراسر الهی باشد چندان نمی‌توان آن را مورد تحلیل قرار داد هرچند تحلیل متأخر ایرادی ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری: اهل‌بیت‌(ع) خزانه‌داران اسرار تدبیر الهی هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری: اهل‌بیت‌(ع) خزانه‌داران اسرار تدبیر الهی هستند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد‌مهدی میرباقری در چهارمین جلسه از سلسله جلسات بررسی و تحلیل تاریخ زندگانی سیدالشهدا (ع) که در موسسه تخصصی عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: قیام سید الشهدا(ع) و فلسفه آن همواره توسط موافقان و مخالفان مورد توجه و بحث قرار گرفته است.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره و ارزش و جایگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: باید بدانیم وقتی وارد بررسی فعل معصوم می‌شویم درباره کسی صحبت می‌کنیم که ویژگی‌های آن در جامعه کبیره آمده است.

آیت الله میرباقری ادامه داد: امامی که در کربلا بود همان امامی است که اوصاف آن در زیارت جامعه کبیره آمده و امامی است که زیارت‌نامه‌ها به جایگاه ایشان اقرار کرده و ما دربرابر آن خاشع هستیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نهضت عاشورا عنوان کرد: حرکت امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان نیست و فعلی همانند حرکت عاشورا و حتی سفر امام رضا (ع) به ایران مربوط به عوالم خلقت است و نباید با محدود کردن افعال امام (ع) شان آن را پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه معصومین (ع) خزانه داران اسرار تدبیر الهی هستند، تصریح کرد: فعل امام (ع) بر‌اساس فقه الهی است و در واقع اهل بیت (ع) گنجینه‌های الهی هستند و هنگامی که فعل به‌گونه‌ای شد که تحلیل سراسر الهی باشد چندان نمی‌توان آن را مورد تحلیل قرار داد هرچند تحلیل متأخر ایرادی ندارد.

‌آیت الله میرباقری افزود: مردم باید در برابر امتحان‌های الهی تسلیم باشند و تنها رضای الهی را مورد نظر قرار دهند، پیش از تحقیق در برابر نهضت عاشورا باید در برابر حرف‌ها و اقدامات امام حسین (ع) تسلیم باشیم و آن را بپذیریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgww9u.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما