کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلبری خبر داد:

آمادگی کامل شهرداری قم برای استقبال از تعطیلات سالگرد امام

10 خرداد 1391 ساعت 13:20

قم نیوز: شهردار كلانشهر قم از آمادگی كامل شهرداری قم به منظور استقبال و پذیرایی از زائرین در ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خبر داد.


به گزارش قم نیوز، محمد دلبری با اعلام این خبر گفت: جلسات متعدد داخلی و کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی با حضور مدیران و نمایندگان مختلف ادارات استان و شهرداری به منظور تامین رفاه حال زائرین و کاروان‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار گردید.

وی در خصوص تشکیل ستادهای پنج‌گانه شهرداری به منظور ارائه خدمات مطلوب اظهار داشت: ستاد شماره ۱ ساختمان ناحیه ویژه (ابتدای طرح حرم به حرم)، ستاد شماره ۲ انتهای بلوار بهار، ستاد شماره ۳ پارک‌سوار شمالی، ستاد شماره ۴ پارک‌سوار جنوبی، ستاد شماره ۵ جمکران بلوار انتظار مقابل درب ۱ و ۲ راه اندازی و تشكیل می گردد.

شهردار كلانشهر قم در ادامه از آماده باش کلیه نیروها و ماشین‌آلات شهرداری با بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی ستادی و کارگری و ۲۵۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین در این ایام در سه شیفت خبر داد.

دلبری ضمن تاكید بر آماده سازی و تجهیز پارک‌سوارها به منظور تسهیل در دسترسی به حرم مطهر و کنترل موارد ترافیکی در هسته مرکزی و پارک‌سوار شمالی ضلع شمالی بستر رودخانه اذعان داشت: پارک‌سوار جنوبی در ضلع جنوبی بستر رودخانه و پارک‌سوار یاوران مهدی(عج) در جمکران آماده استقرار خودروها خواهند شد.

وی افزود: تهیه و توزیع کارت رنگی راهنمای زائر در سه رنگ آبی، قرمز، سبز به منظور هدایت صحیح زائرین به نقاط پارک خودروهای مربوطه به تعداد ۲۵۰ هزار قطعه ،نصب پلاکارد، بنر و آویز در سطح مناطق هشت‌گانه با مضامین ویژه این ایام بیش از ۲۰۰۰ مورد تدارك دیده شده است.

شهردار كلانشهر قم بیان داشت: نصب تابلو، پلاکاردها و بنرهای راهنما جهت شناسایی مسیر حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و پارک‌سوارها و خروجی‌‍‌های شهر، از روزهای قبل از تعطیلات در سطح شهر بویژه ورودی ها نصب می گردد.

دلبری تصریح كرد: بروشور، نقشه راهنما و اقلام فرهنگی تهیه شده درایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سطح شهر توسط ستادهای مربوطه خصوصاً کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی و خدمات شهری در بین زائرین توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: پارک‌سوارها به سرویس بهداشتی، غرفه‌های مختلف اطلاع‌رسانی، محل گمشدگان، جایگاه‌های شارژ تلفن همراه، ایستگاه صلواتی، تنقلات و مایحتاج زائر و نمازخانه وغیره تجهیز می شوند.

شهردار كلانشهر قم گفت: تعداد ۲۰ ایستگاه اطلاع‌رسانی تدارك و ساخته شده و در ایام تعطیلات در سطح شهر نسبت به راهنمایی زائرین مبادرت می ورزند.

دلبری افزود: توزیع آب معدنی و قالب‌های یخ در پارک‌سوارها و هسته مرکزی، استقرار و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی شهرداری و ادارات و هیئات مذهبی استان در مسیر حرکت کاروان‌ها، شستشوی تابلوها، المان‌ها به طور ویژه و مستمر از دیگر اقدامات شهرداری در این ایام می باشد.

وی بر هماهنگی ویژه به منظور پاکسازی معابر اصلی خصوصاً خیابان‌های هسته مرکزی شهر و اطراف ایستگاه‌های صلواتی به طور مستمر از ضایعات و زباله با بکارگیری نیرو و ماشین آلات مازاد تاكید كرد و اظهارداشت: شستشو و آب پاشی معابر سطح شهر به طور ویژه و نظافت به طور مستمر و مرتب انجام می شود.

شهردار قم از آماده باش و فعالیت ویژه اکیپ‌های مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری در دو واحد متکدیان و سد معبر در سطح شهر خصوصاً هسته مرکزی، پارک‌سوارها و اطراف مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های ضربتی با همکاری نیروی انتظامی جهت کنترل معابر و سد معبر در اطراف مسجد مقدس جمكران و حرم حضرت معصومه انجام می شود.

دلبری خاطرنشان كرد:پاک سازی حاشیه کمربندی و ورودی‌های شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران از ضایعات و نخاله‌ها، لکه‌گیری و مرمت آسفالت ویژه معابر خصوصاً در هسته مرکزی و اطراف حرم و مسجد جمکران، توزیع کیسه‌های زباله به میزان لازم جهت مشارکت در پاک سازی و پاکیزگی سریع محیط پیرامون در پارک‌سوارها و پارکینگ‌ها بین خودروها انجام می شود.
وی به تعیین جایگاه توزیع یخ و آب معدنی در سطح پارک‌سوارها و هسته مرکزی و جمکران توسط سازمان میادین با همکاری بخش خصوصی اشاره كرد و افزود: طرح ساقیان حرم به منظور تامین آب آشامیدنی سالم ویژه زائرین در حریم بستر رودخانه از پارک‌سوار شمالی تا پارک‌سوار جنوبی در فاز اول با مشارکت ادارات، هیئات مذهبی و خیرین و در فازهای بعدی کلیه معابر منتهی به حرم مطهر تا شعاع ۱ کیلومتر و در صورت امکان اطراف مسجد مقدس جمکران انجام می شود.
ایشان در ادامه افزود:فعالیت ویژه ستادهای گمشدگان در هسته مرکزی و پارک‌سوارها و لینک آن به سامانه ۱۳۷ به منظور خدمات‌رسانی ویژه به افراد گمشده و ابن‌السبیل انجام خوهد شد.

انتهای پیام/۱۰۹


کد مطلب: 7144

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/7144/آمادگی-کامل-شهرداری-قم-استقبال-تعطیلات-سالگرد-امام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir