چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 7144
دلبری خبر داد:

آمادگی کامل شهرداری قم برای استقبال از تعطیلات سالگرد امام

قم نيوز : قم نیوز: شهردار كلانشهر قم از آمادگی كامل شهرداری قم به منظور استقبال و پذیرایی از زائرین در ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خبر داد.
آمادگی کامل شهرداری قم برای استقبال از تعطیلات سالگرد امام
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری با اعلام این خبر گفت: جلسات متعدد داخلی و کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی با حضور مدیران و نمایندگان مختلف ادارات استان و شهرداری به منظور تامین رفاه حال زائرین و کاروان‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار گردید.

وی در خصوص تشکیل ستادهای پنج‌گانه شهرداری به منظور ارائه خدمات مطلوب اظهار داشت: ستاد شماره ۱ ساختمان ناحیه ویژه (ابتدای طرح حرم به حرم)، ستاد شماره ۲ انتهای بلوار بهار، ستاد شماره ۳ پارک‌سوار شمالی، ستاد شماره ۴ پارک‌سوار جنوبی، ستاد شماره ۵ جمکران بلوار انتظار مقابل درب ۱ و ۲ راه اندازی و تشكیل می گردد.

شهردار كلانشهر قم در ادامه از آماده باش کلیه نیروها و ماشین‌آلات شهرداری با بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی ستادی و کارگری و ۲۵۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین در این ایام در سه شیفت خبر داد.

دلبری ضمن تاكید بر آماده سازی و تجهیز پارک‌سوارها به منظور تسهیل در دسترسی به حرم مطهر و کنترل موارد ترافیکی در هسته مرکزی و پارک‌سوار شمالی ضلع شمالی بستر رودخانه اذعان داشت: پارک‌سوار جنوبی در ضلع جنوبی بستر رودخانه و پارک‌سوار یاوران مهدی(عج) در جمکران آماده استقرار خودروها خواهند شد.

وی افزود: تهیه و توزیع کارت رنگی راهنمای زائر در سه رنگ آبی، قرمز، سبز به منظور هدایت صحیح زائرین به نقاط پارک خودروهای مربوطه به تعداد ۲۵۰ هزار قطعه ،نصب پلاکارد، بنر و آویز در سطح مناطق هشت‌گانه با مضامین ویژه این ایام بیش از ۲۰۰۰ مورد تدارك دیده شده است.

شهردار كلانشهر قم بیان داشت: نصب تابلو، پلاکاردها و بنرهای راهنما جهت شناسایی مسیر حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و پارک‌سوارها و خروجی‌‍‌های شهر، از روزهای قبل از تعطیلات در سطح شهر بویژه ورودی ها نصب می گردد.

دلبری تصریح كرد: بروشور، نقشه راهنما و اقلام فرهنگی تهیه شده درایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سطح شهر توسط ستادهای مربوطه خصوصاً کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی و خدمات شهری در بین زائرین توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: پارک‌سوارها به سرویس بهداشتی، غرفه‌های مختلف اطلاع‌رسانی، محل گمشدگان، جایگاه‌های شارژ تلفن همراه، ایستگاه صلواتی، تنقلات و مایحتاج زائر و نمازخانه وغیره تجهیز می شوند.

شهردار كلانشهر قم گفت: تعداد ۲۰ ایستگاه اطلاع‌رسانی تدارك و ساخته شده و در ایام تعطیلات در سطح شهر نسبت به راهنمایی زائرین مبادرت می ورزند.

دلبری افزود: توزیع آب معدنی و قالب‌های یخ در پارک‌سوارها و هسته مرکزی، استقرار و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی شهرداری و ادارات و هیئات مذهبی استان در مسیر حرکت کاروان‌ها، شستشوی تابلوها، المان‌ها به طور ویژه و مستمر از دیگر اقدامات شهرداری در این ایام می باشد.

وی بر هماهنگی ویژه به منظور پاکسازی معابر اصلی خصوصاً خیابان‌های هسته مرکزی شهر و اطراف ایستگاه‌های صلواتی به طور مستمر از ضایعات و زباله با بکارگیری نیرو و ماشین آلات مازاد تاكید كرد و اظهارداشت: شستشو و آب پاشی معابر سطح شهر به طور ویژه و نظافت به طور مستمر و مرتب انجام می شود.

شهردار قم از آماده باش و فعالیت ویژه اکیپ‌های مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری در دو واحد متکدیان و سد معبر در سطح شهر خصوصاً هسته مرکزی، پارک‌سوارها و اطراف مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های ضربتی با همکاری نیروی انتظامی جهت کنترل معابر و سد معبر در اطراف مسجد مقدس جمكران و حرم حضرت معصومه انجام می شود.

دلبری خاطرنشان كرد:پاک سازی حاشیه کمربندی و ورودی‌های شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران از ضایعات و نخاله‌ها، لکه‌گیری و مرمت آسفالت ویژه معابر خصوصاً در هسته مرکزی و اطراف حرم و مسجد جمکران، توزیع کیسه‌های زباله به میزان لازم جهت مشارکت در پاک سازی و پاکیزگی سریع محیط پیرامون در پارک‌سوارها و پارکینگ‌ها بین خودروها انجام می شود.
وی به تعیین جایگاه توزیع یخ و آب معدنی در سطح پارک‌سوارها و هسته مرکزی و جمکران توسط سازمان میادین با همکاری بخش خصوصی اشاره كرد و افزود: طرح ساقیان حرم به منظور تامین آب آشامیدنی سالم ویژه زائرین در حریم بستر رودخانه از پارک‌سوار شمالی تا پارک‌سوار جنوبی در فاز اول با مشارکت ادارات، هیئات مذهبی و خیرین و در فازهای بعدی کلیه معابر منتهی به حرم مطهر تا شعاع ۱ کیلومتر و در صورت امکان اطراف مسجد مقدس جمکران انجام می شود.
ایشان در ادامه افزود:فعالیت ویژه ستادهای گمشدگان در هسته مرکزی و پارک‌سوارها و لینک آن به سامانه ۱۳۷ به منظور خدمات‌رسانی ویژه به افراد گمشده و ابن‌السبیل انجام خوهد شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.knqt23nzkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما