کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فنی و عمرانی شهردار قم:

بخشی از تجهیزات مترو قم از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود

خبرگزاری فارس , 4 بهمن 1397 ساعت 15:30

معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: تا جایی که امکان دارد سعی داریم برای تامین تجهیزات مترو از منابع داخلی استفاده کنیم و هستند شرکت‌هایی که بتوانند بخشی از امکانات را با استفاده از تجربیات خارجی تولید کنند.


به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن امروز با بیان اینکه فاز نخست مترو قم ۶ ایستگاه دارد که حدود ۵٫۲ کیلومتر طول با احتساب دپو دارد، اظهار کرد: این بخش خط اول مترو از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری پیش‌بینی شده است و کارگاه‌های ساختمانی ایستگاه‌های آن فعال است.

وی با تاکید بر اینکه بخش ساختمانی طبق زمان‌بندی پیش‌ می‌رود، تصریح کرد: در این بخش پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصد است که بخشی از ایستگاه‌ها بیشتر و بخشی پیشرفت کمتری دارند.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه مشکل اصلی مترو تامین تجهیزات و متروسیستم است، افزود: تجهیزات عمدتا به شرکت‌های خارجی وابسته هستند؛ شرکت‌های اروپایی در بخش متروسیستم اولویت بودند اما با اتفاقاتی که امسال رخ داد کلا ارتباط با شرکت‌های مربوطه قطع شده و مجبور شدیم به دو سناریو دیگر برگردیم.

وی اذعان کرد: تا جایی که امکان دارد سعی داریم از منابع داخلی استفاده کنیم و هستند شرکت‌هایی که بتوانند بخشی از امکانات را با استفاده از تجربیات خارجی تولید کنند؛ بخشی از این تجهیزات نیز که امکان تولید داخلی ندارد و مجبور به مراجعه به شرکت‌های خارجی هستیم به شرکت‌هایی مراجعه خواهیم کرد که امکان کار با آنها است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 73795

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73795/بخشی-تجهیزات-مترو-قم-شرکت-های-داخلی-تامین-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir