کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سعیدی: خسارت‌های سیل اخیر در کشور باید درس عبرتی برای همیشه باشد

خبرگزاری تسنیم , 17 فروردين 1398 ساعت 21:01

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه خسارت‌های سیل اخیر در کشور باید درس عبرتی برای همیشه باشد، گفت: ضعف در زیرساخت‌ها و کمبودهای موجود از عوامل مهمی بود که سبب می‌شود نزول رحمت الهی با خسارت‌های مالی و جانی همراه شود.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: نزول رحمت الهی برخی اوقات با ناملایماتی عجین بوده که از خصوصیات این دنیا است.

وی افزود: ضعف در زیرساخت‌ها و کمبودهای موجود از عوامل مهمی بوده که سبب می‌شود نزول رحمت الهی با خسارت‌های مالی و جانی همراه شود. خسارت‌های سیل اخیر در کشور باید درس عبرتی برای همیشه باشد.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت هماهنگی و اولویت‌بندی در امدادرسانی به مردم سیل‌زده استان‌های درگیر سیل و سیلاب و تأکید کرد: برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده کشور باید هماهنگی و اولویت‌بندی‌های لازم صورت بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به حجم کمک‌های مردمی در امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و لرستان ابراز کرد: کمک‌های مردمی از ظرفیت‌های مهمی بوده که باید در مسائل اخیر و سیل در کشور از آن‌ها به‌درستی استفاده شود.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: مسئولان در شرایط کنونی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به‌شدت پرهیزکرده و خود را در این دام گرفتار نکنند. از کمک و تعامل تمام نهادهای استانی برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده در چهارچوب‌های تعریف‌شده استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئولان استانی در مسئله امدادرسانی و مدیریت بحران از کارهای تشریفات به‌شدت پرهیز کنند. اتلاف در وقت و زمان از مصادیق مهم اقدامات تشریفاتی است. اگر دیدوبازدیدهای مسئولان خارج از چهارچوب و تضعیف زمان و وقت باشد از نمونه‌های بارز تشریفات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم ادامه داد: لغو مرخصی مدیران دولتی و ترک برخی از تشریفات روند مدیریت بحران در استان قم بسیار مطلوب‌تر از سال‌های گذشته کرد. خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی در عید 98 برجسته‌تر از سال‌های قبل بود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به مسئله شعار سال گفت: شعار سال امسال که به‌عنوان" رونق تولید" نام‌گذاری شده صرفاً یک تشریفات و نام‌گذاری نبوده و درواقع یک راهبرد و رویکرد کلان بوده که باید در راستای عملیاتی شدن آن گام برداشت.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 76303

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76303/آیت-الله-سعیدی-خسارت-های-سیل-اخیر-کشور-باید-درس-عبرتی-همیشه-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir