?>?> قم نیوز - موتور جستجوی سازمانی حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موتور جستجوی سازمانی حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 9 تير 1398 ساعت 17:09

مدیر کل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی موتور جستجوی سازمانی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.


به گزارش قم نیوز محسن شاکر بیان کرد: نقطه ضعفی که در سازمان‌ها دیده می‌شود این است که دانش سازمانی با رفتن کارشناسان ذخیره نشده و مستندات و مکتوباتی که توسط کارشناسان و مدیران تولید می‌شود به صورت موثر در اختیار دیگران قرار نمی‌گیرد.

مدیر کل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران افزود: از طرفی بعضی از این اسناد مانند قوانین و مقررات از اسنادی هستند که دائما مورد استفاده قرار می‌گیرند، قوانین و مقررات و اسناد اگر در اختیار کسانی که به آن‌ها نیاز دارند به صورت موثر قرار بگیرد بهره‌وری سازمان را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: مرکز فناوری حوزه‌های علمیه خواهران برای افزایش بهره‌وری این نهاد یک سامانه تحت عنوان موتور جستجو سازمانی تولید کرد که توانایی جستجو در متادیتاها و متن اسناد را دارد.

شاکر با بیان اینکه در فاز اول این سامانه قوانین و مقرراتی که توسط مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران تولید شده مورد توجه قرار گرفت، گفت: مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بیش از 900 سند را در این سیستم بارگزاری کرده است و موتور جستوجوی سازمانی با آدرس asnad.whc.ir در اختیار همه همکاران حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته است بر این اسناد اشراف کامل دارد.

مدیر کل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: از امکاناتی این سامانه می‌توان به وجود انواع گوناگون فیلترها بر اساس نوع سند، مخاطب سند، مرجع صادرکننده سند، اعتبار فعلی سند و غیره اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم این سامانه را در آینده گسترش دهیم تا همه بخش‌های مرکز بتوانند اسناد خود را بارگزاری کنند تا دانش‌های مورد نیاز سایر بخش‌ها نیز ثبت شود و دیگران نیز از این دانش‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 79303

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79303/موتور-جستجوی-سازمانی-حوزه-های-علمیه-خواهران-راه-اندازی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir