کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در40 بقعه متبرکه استان قم

خبرگزاری تسنیم , 9 شهريور 1398 ساعت 20:04

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در۴۰ بقعه از بقاع متبرکه استان مراسم سخنرانی و عزاداری در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در ماه محرم اظهار داشت: طرح شمیم حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در قم نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان جزئیات طرح شمیم حسینی گفت: در این طرح از هیئات و محافل مذهبی حمایت مالی می‌شود، این هیئت‌ها حدود 105 هیئت هستند که مایحتاج خود را به‌صورت حواله تهیه و دریافت می‌کنند.

اسکندری با اشاره به مکانیزم دریافت کمک‌ها به هیئات ابراز کرد: هیئت باید ثبت‌شده و سازمان تبلیغات حواله‌هایی به آن‌ها می‌دهد، بعد از دریافت حواله می‌توانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

وی طرح گسترش محافل روضه و خطابه را از دیگر طرح‌های ایام محرم و صفر در قم عنوان و تصریح کرد: با همکاری متولیان موقوفات و اداره کل اوقاف گسترش روضه‌خوانی محافل دینی و مذهبی در اماکنی مثل بازار قم در دستور کار است، همچنین در پاساژها و مجتمع‌های نزدیک بازار و مرکز شهر مراسم و مجالس عزاداری برگزار می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه بقاع متبرکه استان به‌عنوان قطب فرهنگی موردتوجه اداره کل اوقاف بوده است، تصریح کرد: در 40 بقعه از بقاع متبرکه استان مراسم سخنرانی و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم و صفر خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری شیرخوارگان حسینی گفت:  این مراسم صبح روز جمعه 15 شهریورماه در امام‌زاده ابراهیم برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: طرح «لبیک یا حسین(ع)» به‌عنوان آغاز عزاداری‌های محرم و صفر، در اولین شب محرم با حضور مردم عزادار و هیئات مذهبی در امامزاده سید علی برگزار خواهد شد.

اسکندری با اشاره به اقامه نماز روز تاسوعا و عاشورا گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز به برگزاری هر چه‌بهتر این مراسم کمک خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اشاعه برخی خرافات که در شأن عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیست، ابراز کرد: دبیرخانه ستاد رسیدگی به شئونات دینی و مذهبی به عهده سازمان تبلیغات است که در این ستاد تصمیماتی در زمینه مهار کردن خرافات گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که برخی آسیب‌ها و خرافات کاهش می‌یابد دشمن یک سری خرافات جدید را به وجود می‌آورد بنابراین باید این مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها پیوسته انجام شود تا عزاداری‌ها را از لوس خرافات و آسیب‌ها پاک‌کنیم.

وی با اشاره به رویکرد استان در زمینه ارائه خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در قالب طرحی بنام افق، اقدام به اجرای برنامه‌هایی با استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات مساجد اطراف بقاع متبرکه کرده است.

اسکندری با بیان اقدامات صورت گرفته در طرح افق ابراز کرد: ده الی 15 روز گذشته تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد در قالب این طرح آزاد شدند، همچنین تا آنجایی که امکان دارد خانواده‌هایی که مشکل تأمین دارو و هزینه درمان دارند را حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81646

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81646/برگزاری-مراسم-عزاداری-اباعبدالله-الحسین-ع-در40-بقعه-متبرکه-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir