شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : 81646
منبع : خبرگزاری تسنیم

برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در40 بقعه متبرکه استان قم

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در۴۰ بقعه از بقاع متبرکه استان مراسم سخنرانی و عزاداری در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.
برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در۴۰ بقعه متبرکه استان قم
برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در۴۰ بقعه متبرکه استان قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در ماه محرم اظهار داشت: طرح شمیم حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در قم نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان جزئیات طرح شمیم حسینی گفت: در این طرح از هیئات و محافل مذهبی حمایت مالی می‌شود، این هیئت‌ها حدود 105 هیئت هستند که مایحتاج خود را به‌صورت حواله تهیه و دریافت می‌کنند.

اسکندری با اشاره به مکانیزم دریافت کمک‌ها به هیئات ابراز کرد: هیئت باید ثبت‌شده و سازمان تبلیغات حواله‌هایی به آن‌ها می‌دهد، بعد از دریافت حواله می‌توانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

وی طرح گسترش محافل روضه و خطابه را از دیگر طرح‌های ایام محرم و صفر در قم عنوان و تصریح کرد: با همکاری متولیان موقوفات و اداره کل اوقاف گسترش روضه‌خوانی محافل دینی و مذهبی در اماکنی مثل بازار قم در دستور کار است، همچنین در پاساژها و مجتمع‌های نزدیک بازار و مرکز شهر مراسم و مجالس عزاداری برگزار می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه بقاع متبرکه استان به‌عنوان قطب فرهنگی موردتوجه اداره کل اوقاف بوده است، تصریح کرد: در 40 بقعه از بقاع متبرکه استان مراسم سخنرانی و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم و صفر خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری شیرخوارگان حسینی گفت:  این مراسم صبح روز جمعه 15 شهریورماه در امام‌زاده ابراهیم برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: طرح «لبیک یا حسین(ع)» به‌عنوان آغاز عزاداری‌های محرم و صفر، در اولین شب محرم با حضور مردم عزادار و هیئات مذهبی در امامزاده سید علی برگزار خواهد شد.

اسکندری با اشاره به اقامه نماز روز تاسوعا و عاشورا گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز به برگزاری هر چه‌بهتر این مراسم کمک خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اشاعه برخی خرافات که در شأن عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیست، ابراز کرد: دبیرخانه ستاد رسیدگی به شئونات دینی و مذهبی به عهده سازمان تبلیغات است که در این ستاد تصمیماتی در زمینه مهار کردن خرافات گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که برخی آسیب‌ها و خرافات کاهش می‌یابد دشمن یک سری خرافات جدید را به وجود می‌آورد بنابراین باید این مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها پیوسته انجام شود تا عزاداری‌ها را از لوس خرافات و آسیب‌ها پاک‌کنیم.

وی با اشاره به رویکرد استان در زمینه ارائه خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در قالب طرحی بنام افق، اقدام به اجرای برنامه‌هایی با استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات مساجد اطراف بقاع متبرکه کرده است.

اسکندری با بیان اقدامات صورت گرفته در طرح افق ابراز کرد: ده الی 15 روز گذشته تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد در قالب این طرح آزاد شدند، همچنین تا آنجایی که امکان دارد خانواده‌هایی که مشکل تأمین دارو و هزینه درمان دارند را حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepp8v.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما