کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وجود 258 موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در استان قم

خبرگزاری فارس , 13 شهريور 1398 ساعت 9:30

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: 238 موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در سال 96 در استان بودند که تعداد این موسسات در سال جاری به 258 موسسه رسید.


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به وضعیت تالار مرکزی شهر قم اظهار کرد: این تالار به صورت کامل نشده افتتاح شد و به همین دلیل تکمیل آن زمان زیادی به طول انجامید، سال گذشته یک میلیارد تومان بودجه برای رفع مشکلات تالار مرکزی شهر قم تخصیص یافت و تا رفع کامل مشکلات این تالار، امکان تحویل آن از وزارت ارشاد نیست، البته اکنون برنامه‌های مختلفی در سالن‌های تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.

وی افزود: 14 انجمن زیرمجموعه اداره ارشاد در استان قم فعال هستند و خانه سینمای مستند در استان قم شکل گرفته، تعاونی ناشران قم یک مجموعه موفق صنفی در استان است که از  حمایت اداره ارشاد قم برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: 238 موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در سال 96 در استان بودند که تعداد این موسسات در سال جاری به 258 موسسه رسید، همچنین اکنون 108 موسسه تک منظوره فرهنگی و هنری در استان قم داریم، سال گذشته اعتبارت خوبی متناسب با طرح‌های موسسات فرهنگی و هنری استان از وزارت ارشاد جذب کردیم.

حسینی کاشانی با اشاره به روند اعطای مجوز به موسسات فرهنگی و هنری در استان قم اظهار کرد: اعطای مجوز به موسسات تک منظوره فرهنگی و هنری توسط اداره ارشاد استان و اعطای مجوز به موسسات چند منظوره فرهنگی و هنری توسط وزارت ارشاد است و اداره ارشاد استان قم کار نظارت بر فعالیت موسسات فرهنگی و هنری را در استان انجام می‌دهد.

افزود: در زمینه عفاف و حجاب در استان قم اقدامات خوبی صورت گرفته است و از موسسات مردمی در این عرصه در استان حمایت کردیم،نمایشگاه خوبی را با همکاری اتاق اصناف در خصوص محصولات مرتباط با حجاب در قم گذاشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بخش فرهنگ و هنر در استان در رسته‌هایی همچون طراحی و دوخت انواع لباس و مد، تالیف، گردآوری، نرم افزار و رسانه برخط، بازی‌های رایانه ای، هنرهای حجمی و هنرهای شنیداری است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81765

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81765/وجود-258-موسسه-فرهنگی-هنری-چند-منظوره-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir