چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 81765
منبع : خبرگزاری فارس

وجود 258 موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در استان قم

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: 238 موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در سال 96 در استان بودند که تعداد این موسسات در سال جاری به 258 موسسه رسید.
وجود 258 موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در استان قم
وجود 258 موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در استان قم
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به وضعیت تالار مرکزی شهر قم اظهار کرد: این تالار به صورت کامل نشده افتتاح شد و به همین دلیل تکمیل آن زمان زیادی به طول انجامید، سال گذشته یک میلیارد تومان بودجه برای رفع مشکلات تالار مرکزی شهر قم تخصیص یافت و تا رفع کامل مشکلات این تالار، امکان تحویل آن از وزارت ارشاد نیست، البته اکنون برنامه‌های مختلفی در سالن‌های تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.

وی افزود: 14 انجمن زیرمجموعه اداره ارشاد در استان قم فعال هستند و خانه سینمای مستند در استان قم شکل گرفته، تعاونی ناشران قم یک مجموعه موفق صنفی در استان است که از  حمایت اداره ارشاد قم برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: 238 موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در سال 96 در استان بودند که تعداد این موسسات در سال جاری به 258 موسسه رسید، همچنین اکنون 108 موسسه تک منظوره فرهنگی و هنری در استان قم داریم، سال گذشته اعتبارت خوبی متناسب با طرح‌های موسسات فرهنگی و هنری استان از وزارت ارشاد جذب کردیم.

حسینی کاشانی با اشاره به روند اعطای مجوز به موسسات فرهنگی و هنری در استان قم اظهار کرد: اعطای مجوز به موسسات تک منظوره فرهنگی و هنری توسط اداره ارشاد استان و اعطای مجوز به موسسات چند منظوره فرهنگی و هنری توسط وزارت ارشاد است و اداره ارشاد استان قم کار نظارت بر فعالیت موسسات فرهنگی و هنری را در استان انجام می‌دهد.

افزود: در زمینه عفاف و حجاب در استان قم اقدامات خوبی صورت گرفته است و از موسسات مردمی در این عرصه در استان حمایت کردیم،نمایشگاه خوبی را با همکاری اتاق اصناف در خصوص محصولات مرتباط با حجاب در قم گذاشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بخش فرهنگ و هنر در استان در رسته‌هایی همچون طراحی و دوخت انواع لباس و مد، تالیف، گردآوری، نرم افزار و رسانه برخط، بازی‌های رایانه ای، هنرهای حجمی و هنرهای شنیداری است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgnu97.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

اکرم موسوی
به نظر من ایجاد موسسات فرهنگی چند منظوره و تک منظوراه راه بسیار خوبی برای اشتغال سالم جوانان با تبلیغ مسائل فرهنگی برای جوانان می باشد.