کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجام حدود 42 هزار بازرسی از واحدهای صنفی قم

خبرگزاری فارس , 13 شهريور 1398 ساعت 11:30

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در پنج ماه نخست سال جاری 41 هزار و 980 بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفت.


به گزارش قم نیوز احمد رضا سمیعی نسب با اشاره به نتیجه بازرسی از واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال جاری 41 هزار و 980 بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت که نتیجه آن تشکیل سه هزار و 465 پرونده برای چهار هزار و 873 تخلف مکشوفه به ارزش 26 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: عدم درج قیمت، عدم دادن صورتحساب و گران فروشی جزو تخلفات اصلی واحدهای صنفی متخلف در سال جاری بود.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بازرسی از واحدهای صنفی استان هم بر عهده بازرسان این سازمان و هم بازرسان اتاق اصناف قم است.

 سمیعی نسب روند بازرسی‌های از واحدهای صنفی استان قم را رو به رشد دانست و تصریح کرد: 37 درصد افزایش پرونده‌های مکشوفه و 49 درصد افزایش تعداد تخلفات مکشوفه را در پنج ماه نخست سال جاری شاهد بودیم.

وی ادامه داد: هزار و 700 مورد بازرسی در دهه اول شهریور از واحدهای صنفی استان قم صورت گرفت که نتیجه اش، تشکیل 123 پرونده برای 200 تخلف مکشوفه بود.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از 10 شهریور تا 10 مهرماه طرح بازرسی ویژه بازگشایی سال تحصیلی در استان اجرا خواهد شد که در قالب این طرح، نظارت بر فروش لوازم التحریر و روپوش مدرسه صورت خواهد گرفت تا از اجحاف در حق مردم جلوگیری شود.

سمیعی نسب با اشاره به وضعیت قیمت کالاها در استان قم اظهار کرد: قیمت عمده کالاهای اساسی در  استان در طول 10 روز گذشته نوسان چشمگیری نداشت، قیمت 53 درصد از کالان اساسی در استان قم کمتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81767

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81767/انجام-حدود-42-هزار-بازرسی-واحدهای-صنفی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir