چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 81767
منبع : خبرگزاری فارس

انجام حدود 42 هزار بازرسی از واحدهای صنفی قم

قم نيوز : معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در پنج ماه نخست سال جاری 41 هزار و 980 بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفت.
انجام حدود 42 هزار بازرسی از واحدهای صنفی قم
انجام حدود 42 هزار بازرسی از واحدهای صنفی قم
به گزارش قم نیوز احمد رضا سمیعی نسب با اشاره به نتیجه بازرسی از واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال جاری 41 هزار و 980 بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت که نتیجه آن تشکیل سه هزار و 465 پرونده برای چهار هزار و 873 تخلف مکشوفه به ارزش 26 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: عدم درج قیمت، عدم دادن صورتحساب و گران فروشی جزو تخلفات اصلی واحدهای صنفی متخلف در سال جاری بود.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بازرسی از واحدهای صنفی استان هم بر عهده بازرسان این سازمان و هم بازرسان اتاق اصناف قم است.

 سمیعی نسب روند بازرسی‌های از واحدهای صنفی استان قم را رو به رشد دانست و تصریح کرد: 37 درصد افزایش پرونده‌های مکشوفه و 49 درصد افزایش تعداد تخلفات مکشوفه را در پنج ماه نخست سال جاری شاهد بودیم.

وی ادامه داد: هزار و 700 مورد بازرسی در دهه اول شهریور از واحدهای صنفی استان قم صورت گرفت که نتیجه اش، تشکیل 123 پرونده برای 200 تخلف مکشوفه بود.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از 10 شهریور تا 10 مهرماه طرح بازرسی ویژه بازگشایی سال تحصیلی در استان اجرا خواهد شد که در قالب این طرح، نظارت بر فروش لوازم التحریر و روپوش مدرسه صورت خواهد گرفت تا از اجحاف در حق مردم جلوگیری شود.

سمیعی نسب با اشاره به وضعیت قیمت کالاها در استان قم اظهار کرد: قیمت عمده کالاهای اساسی در  استان در طول 10 روز گذشته نوسان چشمگیری نداشت، قیمت 53 درصد از کالان اساسی در استان قم کمتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciyyav.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما