کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط نخست مترو قم 23 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری تسنیم , 4 آبان 1398 ساعت 16:30

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پیشرفت مجموعاً ۲۳ درصدی مترو قم خبر داد و گفت: خط دو به طول ۱۵.۵ کیلومتر و با ۱۲ ایستگاه پیش‌بینی‌شده است که فعلاً در شرایط انجام مطالعات قرار دارد.


به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو شهر قم اظهار داشت: حفاری مکانیزه تونل مترو در سال 95 به اتمام رسیده است و دستگاه حفار از تونل خارج شده است.

وی با بیان اینکه خط نخست مترو به طول 14.8 کیلومتر از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود، ابراز کرد: 14 ایستگاه در این مسیر پیش‌بینی‌شده است که در مجموع خط نخست مترو قم 23 درصد پیشرفت داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم آخرین وضعیت خط دو مترو قم را موردتوجه قرار داد و افزود: خط دو به طول 15.5 کیلومتر و با 12 ایستگاه پیش‌بینی‌شده است که فعلاً در شرایط انجام مطالعات قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه منوریل قم نیز در 4.7 کیلومتر و با شش ایستگاه در پیشرفت 52 درصدی قرار دارد، یادآور شد: هنوز برنامه مشخصی برای تکمیل و بهره‌برداری منوریل وجود ندارد که در این موضوع نیازمند همکاری بیشتر مسئولان کشوری و استانی هستیم.

قاری قرآن با اشاره به تأمین دپو پارکینگ برای مترو قم خاطرنشان کرد: در تیرماه سال 97 خاک‌برداری آغاز شده و تاکنون از 650 هزار مترمکعب خاک‌برداری  550 هزار مترمکعب انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: 8 ایستگاه مترو قم در شرایط ساختمان با پیشرفت‌های مختلف در حال انجام است که برخی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 83087

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83087/خط-نخست-مترو-قم-23-درصد-پیشرفت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir