شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 83087
منبع : خبرگزاری تسنیم

خط نخست مترو قم 23 درصد پیشرفت دارد

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پیشرفت مجموعاً ۲۳ درصدی مترو قم خبر داد و گفت: خط دو به طول ۱۵.۵ کیلومتر و با ۱۲ ایستگاه پیش‌بینی‌شده است که فعلاً در شرایط انجام مطالعات قرار دارد.
خط نخست مترو قم ۲۳ درصد پیشرفت دارد
خط نخست مترو قم ۲۳ درصد پیشرفت دارد
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو شهر قم اظهار داشت: حفاری مکانیزه تونل مترو در سال 95 به اتمام رسیده است و دستگاه حفار از تونل خارج شده است.

وی با بیان اینکه خط نخست مترو به طول 14.8 کیلومتر از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود، ابراز کرد: 14 ایستگاه در این مسیر پیش‌بینی‌شده است که در مجموع خط نخست مترو قم 23 درصد پیشرفت داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم آخرین وضعیت خط دو مترو قم را موردتوجه قرار داد و افزود: خط دو به طول 15.5 کیلومتر و با 12 ایستگاه پیش‌بینی‌شده است که فعلاً در شرایط انجام مطالعات قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه منوریل قم نیز در 4.7 کیلومتر و با شش ایستگاه در پیشرفت 52 درصدی قرار دارد، یادآور شد: هنوز برنامه مشخصی برای تکمیل و بهره‌برداری منوریل وجود ندارد که در این موضوع نیازمند همکاری بیشتر مسئولان کشوری و استانی هستیم.

قاری قرآن با اشاره به تأمین دپو پارکینگ برای مترو قم خاطرنشان کرد: در تیرماه سال 97 خاک‌برداری آغاز شده و تاکنون از 650 هزار مترمکعب خاک‌برداری  550 هزار مترمکعب انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: 8 ایستگاه مترو قم در شرایط ساختمان با پیشرفت‌های مختلف در حال انجام است که برخی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfexdc.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما