کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویب تغییرات اساس‌نامه خانه مطبوعات قم

خبرگزاری فارس , 10 مرداد 1391 ساعت 10:51

قم نیوز: دومین جلسه مجمع عمومی خانه مطبوعات قم با حضور اهالی رسانه و مطبوعات قم در مجتمع وتوس برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، حسین محمدرضایی مدیر سابق خانه مطبوعات قم در ابتدای این مراسم به تشریح عملکرد خانه مطبوعات استان قم پرداخت و اظهار کرد: خانه مطبوعات خوب، نیازمندی‌هایی دارد که نخستین نیاز آن حفظ وحدت صنفی بین خبرنگاران است و همه خبرنگاران باید تفکر صنفی داشته باشند و جدا از خط و خطوط سیاسی رسانه خود در جنبه صنفی متحد عمل کنند.

وی ادامه داد: هیئت مدیره خانه مطبوعات هفت نفر هستند، ولی اعضا بالغ بر ۲۰۰ نفرند و وقتی همه با هم متحد باشند می‌توانند اهداف مطبوعات را پیش برند.

مدیر سابق خانه مطبوعات استان قم ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: اکنون که عزم ارشاد برای ایجاد خانه‌ای منسجم فراهم شده نیاز به وحدت اهالی رسانه وجود دارد و همه باید در این زمینه گام بردارند و خانه مطبوعاتی مقتدر و منسجم برای پیشبرد اهداف رسانه‌ای در استان قدم برداریم.

در ادامه هیئت رییسه سنی برای برگزاری انتخابات با حضور آقایان سلیمانی، موسوی و باباجانی تشکیل شد.

بررسی تغییرات اساس‌نامه جدید خانه مطبوعات و سخنرانی موافقین و مخالفین این تغییرات دستور نخست جلسه بود.

پس از استماع سخنان مخالفین و موافقین، رای گیری در خصوص این تغییرات انجام شد که در نهایت تغییرات جدید اساس‌نامه خانه مطبوعات با دو رای ممتنع، ۲۱ رای مخالف و ۱۰۴ رای موافق به تصویب رسید.

اضافه شدن یک عضو علی البدل به مدیران مسوول و سردبیران نشریات محلی و یک عضو علی البدل به روزنامه نگاران و خبرنگاران استان، احتساب سابقه ایثارگری برای اعضا و خانواده‌های آن ها برابر با یک مقطع تحصیلی و دارا بودن هر ۱۰ سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در حوزه مطبوعات با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برابر با یک مقطع تحصیلی از جمله این تغییرات بود.

سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش دیگر دومین مجمع عمومی خانه مطبوعات استان قم بود که سید مرتضی اسماعیلی طبا در سخنانی کوتاه به تشریح جایگاه رسانه و مطبوعات در جامعه پرداخت و در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این انتخابات موجب شود که شاهد شکل گیری خانه مطبوعاتی مقتدر، منسجم و هدفمند در استان شاهد باشیم.

در انتهای این مجمع، رای گیری انتخابات هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قم با حضور اعضا برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 8341

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/8341/تصویب-تغییرات-اساس-نامه-خانه-مطبوعات-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir