سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 8341

تصویب تغییرات اساس‌نامه خانه مطبوعات قم

قم نيوز : قم نیوز: دومین جلسه مجمع عمومی خانه مطبوعات قم با حضور اهالی رسانه و مطبوعات قم در مجتمع وتوس برگزار شد.
تصویب تغییرات اساس‌نامه خانه مطبوعات قم
به گزارش قم نیوز، حسین محمدرضایی مدیر سابق خانه مطبوعات قم در ابتدای این مراسم به تشریح عملکرد خانه مطبوعات استان قم پرداخت و اظهار کرد: خانه مطبوعات خوب، نیازمندی‌هایی دارد که نخستین نیاز آن حفظ وحدت صنفی بین خبرنگاران است و همه خبرنگاران باید تفکر صنفی داشته باشند و جدا از خط و خطوط سیاسی رسانه خود در جنبه صنفی متحد عمل کنند.

وی ادامه داد: هیئت مدیره خانه مطبوعات هفت نفر هستند، ولی اعضا بالغ بر ۲۰۰ نفرند و وقتی همه با هم متحد باشند می‌توانند اهداف مطبوعات را پیش برند.

مدیر سابق خانه مطبوعات استان قم ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: اکنون که عزم ارشاد برای ایجاد خانه‌ای منسجم فراهم شده نیاز به وحدت اهالی رسانه وجود دارد و همه باید در این زمینه گام بردارند و خانه مطبوعاتی مقتدر و منسجم برای پیشبرد اهداف رسانه‌ای در استان قدم برداریم.

در ادامه هیئت رییسه سنی برای برگزاری انتخابات با حضور آقایان سلیمانی، موسوی و باباجانی تشکیل شد.

بررسی تغییرات اساس‌نامه جدید خانه مطبوعات و سخنرانی موافقین و مخالفین این تغییرات دستور نخست جلسه بود.

پس از استماع سخنان مخالفین و موافقین، رای گیری در خصوص این تغییرات انجام شد که در نهایت تغییرات جدید اساس‌نامه خانه مطبوعات با دو رای ممتنع، ۲۱ رای مخالف و ۱۰۴ رای موافق به تصویب رسید.

اضافه شدن یک عضو علی البدل به مدیران مسوول و سردبیران نشریات محلی و یک عضو علی البدل به روزنامه نگاران و خبرنگاران استان، احتساب سابقه ایثارگری برای اعضا و خانواده‌های آن ها برابر با یک مقطع تحصیلی و دارا بودن هر ۱۰ سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در حوزه مطبوعات با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برابر با یک مقطع تحصیلی از جمله این تغییرات بود.

سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش دیگر دومین مجمع عمومی خانه مطبوعات استان قم بود که سید مرتضی اسماعیلی طبا در سخنانی کوتاه به تشریح جایگاه رسانه و مطبوعات در جامعه پرداخت و در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این انتخابات موجب شود که شاهد شکل گیری خانه مطبوعاتی مقتدر، منسجم و هدفمند در استان شاهد باشیم.

در انتهای این مجمع، رای گیری انتخابات هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قم با حضور اعضا برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.kn6t23nxzftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما