کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا ویروس

خبرگزاری فارس , 15 اسفند 1398 ساعت 10:27

کارشناسان مرکز بهداشت استان قم پاسخگوی سوالات مردم در خصوص علائم کرونا، استرس، ترس و وسواس نسبت به این بیماری هستند.


به گزارش قم نیوز مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی درباره ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در مرکز بهداشت شهرستان قم راه‌اندازی شده و سربازان مقابله با ویروس کرونا در این مرکز پاسخگوی سئوالات و شبهات مردمی است.

یکی از کارشناسان این مرکز طی گفت‌وگویی با بیان اینکه از ساعت هشت صبح تا 22 شب پاسخگوی سئوالات مردمی هستیم، اظهار کرد: روزانه سه کارشناس بهداشت عمومی و یک پزشک در این مرکز حضور دارند و طی روزهای اخیر با توجه به افزایش سئوالات مردمی که ناشی از استرس و ترس است، یک روان‌شناس متخصص نیز به مرکز اضافه شده است.

مهدیه محمدی تصریح کرد: بیشتر افراد به دنبال اطلاع از علائم کرونا هستند و در مرحله دوم افراد استرس، ترس و نشانه‌هایی از وسواس دارند که با این مرکز تماس می‌گیرند و ما تلاش می‌کنیم تا استرس و ترس آن‌ها را کنترل کنیم.

این کارشناس مرکز بهداشت عنوان کرد: با وجود اینکه کار مرکز پاسخگویی به سئوالات مردمی دریافت گزارش تخلف‌ها نیست اما تاکنون برخی از تخلفات نیز گزارش شده و پیگیری‌های لازم دنبال شده است.

وی ادامه داد: این مرکز هر روز هفته حتی جمعه‌ها نیز به سئوالات مردم پاسخ می‌دهد و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی بتوانیم مشکل را رفع کنیم.

فهیمه کریمی مسئول مادران باردار مرکز بهداشت شهرستان قم نیز در این خصوص بیان کرد: مادران پر خطری که دارای علائم کرونا هستند شناسایی می‌شوند و وضعیت آن‌ها را با استفاده از تلفن مورد بررسی قرار می‌دهیم تا روند درمان آن‌ها را دنبال کنیم.

وی از تشکیل گروه‌هایی برای مادران باردار در شبکه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: در این گروه‌ها به صورت شبانه‌روزی به سئوالات مادران پاسخ می‌دهیم.

کریمی تصریح کرد: افرادی که در استان قم با سامانه 190 تماس می‌گیرند، به این مرکز پاسخ‌گویی وصل می‌شوند و کارشناسان مرکز بهداشت پاسخگوی آن‌ها خواهند بود.

خاطرنشان می‌شود، شماره‌های «36620999»، «36706030» و «36704368» درنظر گرفته شده است تا کارشناسان در واحد شهرستان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم راهنمایی‌هایی لازم را به شهروندان ارائه دهند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 86559

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86559/پاسخگویی-سوالات-مردم-درباره-کرونا-ویروس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir