> پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا ویروس | قم نیوز
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 86559
منبع : خبرگزاری فارس

پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا ویروس

قم نيوز : کارشناسان مرکز بهداشت استان قم پاسخگوی سوالات مردم در خصوص علائم کرونا، استرس، ترس و وسواس نسبت به این بیماری هستند.
پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا ویروس
پاسخگویی به سوالات مردم درباره کرونا ویروس
به گزارش قم نیوز مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی درباره ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در مرکز بهداشت شهرستان قم راه‌اندازی شده و سربازان مقابله با ویروس کرونا در این مرکز پاسخگوی سئوالات و شبهات مردمی است.

یکی از کارشناسان این مرکز طی گفت‌وگویی با بیان اینکه از ساعت هشت صبح تا 22 شب پاسخگوی سئوالات مردمی هستیم، اظهار کرد: روزانه سه کارشناس بهداشت عمومی و یک پزشک در این مرکز حضور دارند و طی روزهای اخیر با توجه به افزایش سئوالات مردمی که ناشی از استرس و ترس است، یک روان‌شناس متخصص نیز به مرکز اضافه شده است.

مهدیه محمدی تصریح کرد: بیشتر افراد به دنبال اطلاع از علائم کرونا هستند و در مرحله دوم افراد استرس، ترس و نشانه‌هایی از وسواس دارند که با این مرکز تماس می‌گیرند و ما تلاش می‌کنیم تا استرس و ترس آن‌ها را کنترل کنیم.

این کارشناس مرکز بهداشت عنوان کرد: با وجود اینکه کار مرکز پاسخگویی به سئوالات مردمی دریافت گزارش تخلف‌ها نیست اما تاکنون برخی از تخلفات نیز گزارش شده و پیگیری‌های لازم دنبال شده است.

وی ادامه داد: این مرکز هر روز هفته حتی جمعه‌ها نیز به سئوالات مردم پاسخ می‌دهد و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی بتوانیم مشکل را رفع کنیم.

فهیمه کریمی مسئول مادران باردار مرکز بهداشت شهرستان قم نیز در این خصوص بیان کرد: مادران پر خطری که دارای علائم کرونا هستند شناسایی می‌شوند و وضعیت آن‌ها را با استفاده از تلفن مورد بررسی قرار می‌دهیم تا روند درمان آن‌ها را دنبال کنیم.

وی از تشکیل گروه‌هایی برای مادران باردار در شبکه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: در این گروه‌ها به صورت شبانه‌روزی به سئوالات مادران پاسخ می‌دهیم.

کریمی تصریح کرد: افرادی که در استان قم با سامانه 190 تماس می‌گیرند، به این مرکز پاسخ‌گویی وصل می‌شوند و کارشناسان مرکز بهداشت پاسخگوی آن‌ها خواهند بود.

خاطرنشان می‌شود، شماره‌های «36620999»، «36706030» و «36704368» درنظر گرفته شده است تا کارشناسان در واحد شهرستان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم راهنمایی‌هایی لازم را به شهروندان ارائه دهند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccopq4.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما